În vârstă de 55 de ani, Rupert Stadler conduce Audi din 2007. Iar, conform presei din Germania, numele său a apărut în dosarul Dieselgate pe baza unor dovezi obținute de procurori în urma audierii mai multor foști oficiali Audi. Martorii au făcut legătura între Stadler și posibila manipulare a emisiilor de Nox încă din 2012. Arestarea lui Rupert Stadler de luni, 18 iunie 2018, a venit la o săptămână după ce poliția și procurorii au descins în locuința acestuia.
Acuzat de fraudă și falsificare de documente, boss-ul Audi a negat permanent orice legătură cu scandalul Dieselgate. Însă, pe 30 mai, anchetatorii s-au apropiat și mai mult de el odată cu numirea drept suspect principal a lui Bernd Martens, un alt membru important din conducerea Audi.
Amendă-record de un miliard de euro
Pe 13 iunie, autoritățile judiciare din Braunschweig au sancționat Volkswagen AG cu o mendă-record, de un miliard de euro, pentru trișarea la testele de poluare. Cea mai mare sancțiune din Europa în scandalul Dieselgate se adaugă amenzilor și costurilor asociate de aproape 24 de miliarde de dolari pe care Volkswagen trebuie să le achite în Statele Unite.
După ce a fost obligat să recheme în service 10,7 milioane de mașini în întreaga lume, Volkswagen a dat primele semne de slăbiciune prin amânarea lansării unor noi modele. Apoi, potrivit presei germane, VW a decis suprimarea progresivă a nu mai puțin de 30.000 de locuri de muncă din facilitățile sale din întreaga lume.
La nivel mondial, pentru Volkswagen lucrează peste 624.000 de oameni, dintre care aproape jumătate (282.000) în Germania. În urma acestei mișcări, constructorul speră să economisească 4 miliarde de euro până în 2020.