Facelift discret și infuzie de tehnologie, pentru utilitara Mercedes Vito

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 16.03.2020 - 16:21

Cea de-a treia generație Mercedes-Benz Vito apărută în 2014 a primit recent un facelift discret și o infuzie de tehnoligie pentru a-și păstra atractivitatea în segmentul autovehiculelor comerciale ușoare de dimensiuni medii.

SHARE

Pe partea de design, schimbările se limitează la câteva elemente. De exemplu, noul Vito poate fi identificat prin grila restilizată a radiatorului, care, opțional, poate fi și cromată, și emblema tipică, în formă de stea, de mari dimensiuni și care este înnconjurată de trei ornamente.

Noutățile importante se află sub caroserie. În primul rând, noul Vito beneficiază de noua familie de motoare diesel OM 654, cu o capacitate de 2.0 litri și patru cilindri, disponibilă pe gama de automobile Mercedes. Vito 110 CDI, de exemplu, se laudă cu 102 cai putere, un cuplu de 270 Nm și un consum mediu combinat de 6,4-6,5 litri/100 km, Vito 116 CDI, cu 163 cai putere, un cuplu de 380 Nm și un consum mediu combinat de 5,8-6,4 litri/100 km, iar Vito 119 CDI, cu 190 cai putere, un cuplu de 440 Nm și un consum mediu combinat tot de 5,8-6,4 litri/100 km.

Generația de motoare OM 654 este mai eficientă și emite mai puține noxe decât OM 651, și oferă în plus caracteristici îmbunătățite la nivel de zgomot și vibrații. Constructorul afirmă că, de exemplu, noul Vito 119 CDI este mai economic cu aproximativ 13% față de generația anterioară.

Pentru prima dată, transmisia automată 9G-TRONIC este acum disponibilă fără restricții pentru toate variantele Vito cu tracțiune spate. Comutatorul ”Dynamic Select” poate fi utilizat pentru a selecta programele de conducere „Comfort” și „Sport” și, astfel, comportamentul mașinii poate fi adaptat la cerințele de conducere. Ca alternativă, treptele pot fi schimbate și manual, în modul „M”, folosind padelele de pe volan.

În combinație cu noua familie de motoare OM 654, Mercedes-Benz Vito este dotat standard cu tracțiune pe puntea din spate și are opțiunea de tracțiune integrală permanentă 4x4. Acest lucru îi permite să parcurgă o gamă largă de suprafețe cu ușurință. Înălțimea autovehiculului rămâne sub marcajul de doi metri chiar și atunci când este echipat cu tracțiune integrală. Astfel, Vito nu își pierde funcționalitatea zilnică și încape fără probleme în garaje obișnuite, precum și în parcări cu mai multe etaje și subterane sau spălătorii auto.

De asemenea, noul Vito poate fi echipat cu suspensie activă Airmatic. Disponibil pentru prima dată la Vito, Clasa V și EQV, sistemul Airmatic ajustează suspensia în funcție de condițiile de drum. Datorită gardei înalte la sol, confortul călătoriei este asigurat chiar și pe teren accidentat. Amortizarea este reglată automat pentru fiecare roată individual pentru a se potrivi modului de conducere și condițiilor de drum. Acest lucru se realizează rapid și precis, folosind două supape separate pentru amortizare și compresie.

Sisteme suplimentare de siguranță și asistență

Active Brake Assist, Distronic și oglinda retrovizoare digitală din interior extind gama de sisteme de asistență din dotarea noului Vito, de la 10 - 13 sisteme disponibile pentru generația anterioară. Astfel, Vito continuă tradiția redefinirii standardelor de siguranță în segmentul său. Vito Furgon a fost primul autovehicul comercial ușor echipat standard cu airbag-uri și centuri de siguranță cu avertizare sonoră, atât pentru șofer, cât și pentru copilot. Cu Crosswind Assist și Attention Assist ca echipări standard, în urmă cu cinci ani, Vito deja redefinea standardele de siguranță din segmentul său.

Noul sistem Active Brake Assist poate detecta riscul unei coliziuni cu un autovehicul care rulează în față, inițiind mai întâi o avertizare vizuală și acustică. Dacă șoferul răspunde, Active Brake Assist crește presiunea de frână corespunzătoare situației. Dacă nu există nicio reacție, sistemul oferă suport pentru manevra de frânare. În traficul urban, Active Brake Assist reacționează, de asemenea, la obstacole staționare sau la treceri de pietoni.

Pilotu automat adaptiv Distronic este disponibil pentru Vito pentru prima dată. Active Distance Assist poate menține distanța față de autovehiculul din față în funcție de setarea stabilită de șofer și îl ajută pe acesta, de exemplu, atunci când conduce pe autostradă sau în ambuteiaje. Sistemul determină accelerarea automată a autovehiculului și frânarea cu maximum jumătate din puterea de frânare pentru a menține o distanță sigură. Dacă sistemul identifică că este necesară o frânare mai puternică, șoferii sunt avertizați vizual și acustic, astfel încât aceștia, dacă este necesar, să poată încetini autovehiculul. În pachetul DISTRONIC, Vito include întotdeauna funcția Hold.

Oglinda retrovizoare interioară digitală este un punct de reper special. Aceasta transmite imaginea de la camera HDR din lunetă pe display-ul oglinzii, care poate fi utilizat la fel ca o oglindă retrovizoare convențională, chiar și atunci când portbagajul este plin până sus. Avantajul acestei oglinzi este că vizibilitatea pentru spatele vehiculului nu este restricționată de tetiere, pasageri sau alte impedimente.

Varianta facelift extinde și gama de funcții ale sistemului de infotainment. Noul Vito folosește recepția radio digitală (DAB+) pentru toate opțiunile radio. Radioul, preinstalat cu două difuzoare frontale, este configurat pentru DAB, la fel ca și radioul de bază Audio 10, care poate susține deja posturi de radio digitale. Aceasta înseamnă că recepția radio este posibilă chiar și pe distanțe lungi, la o calitate bună. Audio 10 are, de asemenea, o interfață Bluetooth® cu funcționalitate hands-free sau pentru streaming de muzică. De asemenea, smartphone-ul poate fi încărcat prin interfața USB.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te