Ford Craiova surprinde din nou. În 2024, începe și producția versiunii electrice Ford Puma

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 08.04.2023 - 11:02
Randare a viitoarei versiuni electrice Ford Puma (imagine cu caracter ilustrativ) - Foto: autocar.co.uk
Randare a viitoarei versiuni electrice Ford Puma (imagine cu caracter ilustrativ) - Foto: autocar.co.uk

Ford a scris istorie pe 6 aprilie anunțând startul producției la Craiova a primei mașini electrice în România, E-Transit Courier. Jurnaliștii britanici de la Autocar au aflat, însă, că în paralel, la Craiova, va fi produsă și versiunea 100% electrică a lui Ford Puma din 2024.

SHARE

Ford Puma va primi o versiune electrică în 2024, pentru a rivaliza cu Peugeot e-2008 și viitorul Mini Aceman, iar noi detalii despre componența sa tehnică au apărut odată cu prezentarea utilitarei E-Transit Courier.

Urmând să intre în producție la începutul anului viitor, alături de Puma ICE (cu motoare termice, pe benzină sau motorină), la Craiova, Puma EV (numele nu a fost încă confirmat) își va împărți platforma și grupul motopropulsor cu utilitara electrică Ford E-Transit Courier, informează autocar.co.uk.

Citește și: VIDEO Ford scrie istorie la Craiova. E-Transit Courier, prima mașină electrică produsă în România

Prezentând noul Courier, care utilizează o versiune electrificată a platformei B2E, cu tracțiune frontală, a modelului Puma, Ford a declarat că a "proiectat împreună sistemul de propulsie electrică pentru Puma și Courier în același timp", sugerând astfel că cele două vehicule vor avea specificații similare.

Ford a declarat că E-Transit Courier va fi animat de un motor electric de 136 de cai, cu posibilitatea de conducere cu o singură pedală (One-Pedal), și că lucrează la o singură baterie pentru cel mai mic Transit electric, ceea ce înseamnă că aceste elemente vor fi partajate și cu Puma EV.

Producătorul nu a dat alte detalii, deocamdată, rezumându-se la a mai spune doar că E-Transit Courier va fi popular printre clienții care încarcă în locațiile proprii, viteza de încărcare la AC fiind de 11 kWh, o încărcare completă necesitând 5,7 ore. Calculând matematic, bateria lui E-Transit Courier/Puma EV ar putea avea o capacitate utilă de circa 60-62 kW.

Citește și: „Revoluția” mașinilor electrice în România: Rețelele sunt vechi, instabile și lipsite de putere

Pentru comparație, modelul Peugeot e-2008 are o baterie de 50 kWh și poate parcurge până la 340 km cu un plin de curent.

Într-un interviu acordat Autocar, șeful Ford Europa, Martin Sander, a ținut să poziționeze Puma ca fiind "versiunea utilitară" a lui Fiesta.

Puma a fost cel mai bine vândut model Ford în Europa în ultimii doi ani consecutivi, detronând Fiesta.

Electrificarea lui Puma este cel mai recent pas în strategia de electrificare a Ford, care va implica o investiție de 22 de miliarde de dolari până în 2025.

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te