M-Sport Ford World Rally Team (WRT) a prezentat, în premieră, la Goodwood Festival of Speed 2021, noua mașină de raliuri Puma Rally 1, care va introduce o nouă eră a electrificării în istoria competițiilor din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), începând cu 2022.
Noua Puma Rally1 va înlocui modelul M-Sport Ford Fiesta WRC, care a obținut trei titluri în Campionatul Mondial de Raliuri, de la introducerea sa în 2017.
Citește și: Topul liceelor după mediile la bacalaureat. Primele locuri, despărțite la două sutimi
Evident, în afară de forme și concept general, Puma Rally 1 nu prea legătură cu versiunea de stradă Puma. Puma Rally 1 dispune de un propulsor hibrid, de nouă generație, care combină performanța unui motor pe benzină, EcoBoost, de 1.6 litri turbo-alimentat, cu un motor electric sofisticat, cu o putere de 100 kW, și baterie cu o capacitate de de 3,9 kWh. Mașina de curse va funcționa cu un combustibil 100% sustenabil, conform producătorului.
„Ford este 100% angajat într-un viitor electrificat, iar competitivitatea intensă este responsabilă pentru multe dintre inovațiile care apar astăzi pe mașinile noastre de serie (...) M-Sport Ford Puma Rally1 va supune puterea hibridă la testul suprem și va demonstra că tehnologia este capabilă să ofere performanțe extraordinare.”, a declarat Mark Rushbrook, director global, Ford Performance.
M-Sport Ford și-a anunțat la începutul acestui an angajamentul său pentru un nou acord de trei ani care introduce tehnologia hibridă la nivelul superior al competițiior globale de rally. Noul sistem sofisticat cu propulsie plug-in hybrid va oferi performanțe la nivel de competitie, precum și capacitatea de deplasare între orașe, localități și parcurile de service, între probe, folosind numai energia electrică.
Citește și: Nadine a dat examenul de bacalaureat la 44 de ani. La ce disciplină a luat nota 10
Sistemul hibrid al Puma Rally1 funcționează utilizând principii similare cu versiunea de stradă
Sistemul hibrid al Puma Rally1 funcționează utilizând principii similare cu versiunea de stradă Puma EcoBoost Hybrid, produsă de Ford la Craiova. Sistemul de propulsie captează energia pierdută în mod normal în timpul frânării și rulării libere și o stochează într-o baterie care poate alimenta un motor electric pentru a crește eficiența consumului de carburant în timpul rulării sau pentru a oferi un spor de performanță - în cazul Puma Rally1 până la 100 kW pentru impulsuri multiple de până la trei secunde în timpul conducerii sportive.
Similar cu tehnologia Plug-In Hybrid, disponibilă pentru clienții Ford pe vehicule precum Kuga Plug-In Hybrid, acumulatorul poate fi reîncărcat folosind o sursă de alimentare externă în punctele de service între etape, cu o reîncărcare care durează aproximativ 25 de minute. Având o greutate de 95 kg, sistemul hibrid este răcit cu lichid și aer și este găzduit într-o carcasă cu rezistență balistică, pentru a rezista la impactul cu rămășițele și forța inerțială în caz de accident.
În plus, din sezonul 2022, concurenții FIA WRC Rally1 vor folosi un carburant compus din elemente sintetice și biodegradabile pentru a produce un combustibil 100% sustenabil.
„Noua eră a mașinilor WRC reprezintă unul dintre cele mai mari progrese tehnologice din istoria Campionatului. Introducerea tehnologiei hibrid va face ca mașinile să fie mai puternice ca oricând, reflectând în același timp direct grupurile de propulsie prezente pe modelele de stradă (...) Trecerea la Puma este foarte interesantă, deoarece numele are deja o istorie în motorsport, mașina arată fantastic și abia aștept să o văd la linia de start a celebrului Raliu de la Monte Carlo, la începutul anului 2022”, a declarat Malcolm Wilson OBE, director general, M-Sport.
Ford are un parteneriat continuu cu M-Sport începând cu 1997, asigurând șapte Campionate Mondiale de Raliuri FIA și peste 1.500 de victorii pe probe.