FOTO Cum arată noua „Dacia Sandero” pentru piețele din afara Europei. Se numește Renault Kardian

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 26.10.2023 - 14:04
Cum arată noua „Dacia Sandero” pentru piețele din afara Europei. Se numește Renault Kardian - Foto: Renault
Cum arată noua „Dacia Sandero” pentru piețele din afara Europei. Se numește Renault Kardian - Foto: Renault
Cum arată noua „Dacia Sandero” pentru piețele din afara Europei. Se numește Renault Kardian - Foto: Renault
Cum arată noua „Dacia Sandero” pentru piețele din afara Europei. Se numește Renault Kardian - Foto: Renault
Cum arată noua „Dacia Sandero” pentru piețele din afara Europei. Se numește Renault Kardian - Foto: Renault
Cum arată noua „Dacia Sandero” pentru piețele din afara Europei. Se numește Renault Kardian - Foto: Renault

Renault a prezentat în cadrul “International Game Plan 2027” o nouă platformă modulară destinată piețelor din America Latină, Turcia, Maroc și India, un prim model dezvoltat pe aceasta, Renault Kardian, care e echivalentul Dacia Sandero, și un concept de pick-up botezat Niagara.

SHARE

Cum Renault este cel mai bine vândut brand de automobile francez din lume, vânzările sale în afara Europei ridicându-se în 2022 la 643.124 unități (43% din livrările totale, cinci dintre primele zece piețe ale sale au fost anul trecut: Brazilia locul 2, Turcia - locul 4, India - locul 5, Coreea de Sud - locul 8 și Columbia - locul 9), constructorul a pregătit o adevărată ofensivă pe aceste piețe și a precizat că dorește să vândă unul din trei vehicule în versiune electrică sau hibridă până în 2027 în afara „bătrânului continent”. 

Renault a anunțat în cadrul “International Game Plan 2027”, parte a planului strategic Renaulution, o investiție de trei miliarde de euro pentru a lansa opt noi modele în afara Europei, inclusiv cinci vehicule în segmentele „C” și „D” până în 2027, și a prezentat o nouă platformă modulară destinată piețelor din America Latină, Turcia, Maroc și India, precum și un prim model dezvoltat pe aceasta, Renault Kardian, care e echivalentul Dacia Sandero, și un concept de pick-up botezat Niagara.

Citește și: O baterie de Dacia Spring: 7.000 €, la Tesla: 20.000 €. Când se strică e daună totală. Cine plătește

·Această ofensivă de produse concepută de Renault va fi realizată cu ajutorul a două platforme: o platformă modulară aparținând Renault Group, ultra-flexibilă și multi-energy, care va fi dedicată celor patru regiuni: America Latină, Africa de Nord, Turcia și India, și o platformă tip Arhitectură Compactă Modulară (CMA) dedicată segmentelor D și E, localizată în Coreea de Sud, în parteneriat cu Geely.

Renault Kardian, „vărul” Daciei Sandero, primul model dezvoltat de Renault pe noua platformă modulară destinată piețelor din afara Europei

Noua platformă modulară a Grupului Renault pentru piețele din afara Europei va fi asamblată în patru regiuni industriale: America Latină, Turcia, Maroc și India, și încorporează o arhitectură reglabilă și flexibilă ce permite o mare diversitate: lungimea vehiculului între 4 și 5 metri, ampatament cu 4 variante, de la 2,6 la 3 metri, 3 variante de lungime pentru consola spate, și surse de energie și noi sisteme de propulsie. Acestea vizează mai multă eficiență în ceea ce privește consumul și emisiile de CO2: ICE, flex fuel (E85), GPL, mild hybrid advanced (48V) și full hybrid, pentru tracțiune față și integrală.

Citește și: FOTO Top Secret: Dacia pregătește un break de familie hybrid și 4x4. Stepway de peste 30.000 €?

Renault Kardian, noua „Dacia Sandero” pentru piețele din afara Europei, este un crossover/SUV-uleț de segment „B”, care are o lungime de 4,119 metri și un ampatament de 2,604 metri. Actualul model Dacia Sandero are 4,088 metri lungime și un ampatament de 2, 604 metri. 

Pentru început, Kardian vine echipat cu un motor turbo, pe benzină, de 1.0 litri, care dezvoltă 125 de cai putere și un cuplu de 220 Nm, cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj.

Citește și: VIDEO Lăstunul, Dacia 500, o idee românească modernă în anii 1980 ucisă de industria comunistă

Dar Renault precizează că această platformă va beneficia de arhitecturi electrice și electronice de ultimă generație, compatibile cu toate reglementările actuale, precum și cu cele viitoare.

„Arhitectura adecvată a acestei noi platforme modulare a Grupului Renault este extrem de flexibilă și competitivă. Ne va permite să oferim clienților noștri din întreaga lume vehicule care oferă mai multă valoare, eficiență și tehnologii relevante.

Acesta este un avantaj pentru a ne diferenția de concurență și pentru a ne lansa într-o ofensivă la nivel mondial cu o mare varietate de vehicule.

Aceste vehicule vor prezenta noua identitate a mărcii Renault și vor oferi tehnologii de propulsie potrivite nevoilor tuturor, permițând în același timp clienților să consume mai puțină energie, vor oferi o plăcere superioară de a conduce, confort și experiență la bord, înrădăcinate în ADN-ul mărcii noastre”, a explicat Bruno Vanel, VP Renault Brand, Product Performance.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te