„Fleximan”, spaima radarelor fixe ale poliției din Italia. În câteva luni, „justițiarul” anonim a pus la pământ cel puțin 15 aparate, iar un grup operativ special al poliției și nu mai puțin de patru parchete diferite investighează în prezent distrugerea radarelor fixe din mai multe zone ale Italiei.
„Fleximan”, spaima radarelor fixe ale poliției. Le pune la pământ cu flexul
Poliția din regiunea nord-vestică Piemont a anunțat că a pus sub acuzare un suspect în vârstă de 50 de ani, dar majoritatea atacurilor au avut loc în zona Veneto, din nord-estul țării.
Dar, în urma înmulțirii și viralizării faptelor lui „Fleximan” pe rețelele de socializare, anchetatorii iau în calcul și apariția unui „fenomen”, al unor imitatori.
În mai multe imagini cu radare din Italia doborâte cu flexul apar doi bărbați, nu unul.
Citește și: Câți oameni au murit anul trecut pe drumurile din România. Peste 4.500 de accidente rutiere grave
Totodată, faptele „justițiarului” vitezomanilor sunt aprobate din ce în ce mai mult pe rețelele de socializare, unde Fleximan este tratat ca un fel de Robin Hood al șoferilor, deși numărul deceselor rutiere în Italia este mare, peste media europeană.
De asemenea, „Fleximan” l-a inspirat și pe un un artist stradal din Padova, pe nume Evyrein, care i-a dedicat ultima sa lucrare. Graffiti înfățișează personajul lui Uma Thurman din "Kill Bill", ținând o sabie într-o mână și o cameră de supraveghere a vitezei în cealaltă, relatează BBC.
Citește și: Cutia care devine obligatorie pentru mașini din iulie 2024. Accidentele vor fi deslușite mai repede
Radarele tăiate cu flexul, inspirație pentru campania pentru europarlamentare
Povestea radarelor distruse a ajuns și în politica italiană, liderul naționalist al Ligii, Matteo Salvini, văzând o oportunitate în aceasta înaintea alegerilor parlamentare regionale și europene.
Salvini, care este și ministru al Transporturilor și viceprim-ministru, l-a vizat pe primarul din Bologna, Matteo Lepore, pentru că a introdus o nouă limită de viteză de 30 km/h în tot orașul.
Reducerea vitezei la Bologna a fost semnată de ministerul lui Salvini și inspirată de cifrele Comisiei Europene care arată că riscul de deces pentru pietoni este de opt ori mai mare la 50 km/h decât la 30 km/h.