VIDEO Inovație rusească: Propulsor V16, făcut din 16 motoare de drujbă, montat pe Lada 1600 clasică

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 09.12.2024 - 16:03
Inovație rusească: Propulsor V16, făcut din 16 motoare de drujbă, montat pe Lada 1600 clasică - Foto: enginepatrol.com
Inovație rusească: Propulsor V16, făcut din 16 motoare de drujbă, montat pe Lada 1600 clasică - Foto: enginepatrol.com
Inovație rusească: Propulsor V16, făcut din 16 motoare de drujbă, montat pe Lada 1600 clasică - Foto: enginepatrol.com
Inovație rusească: Propulsor V16, făcut din 16 motoare de drujbă, montat pe Lada 1600 clasică - Foto: enginepatrol.com

Inovație rusească! O echipă de mecanici pasionați din Rusia a dezvoltat un propulsor V16, făcut din 16 motoare de drujbă, și l-au montat pe o Lada 1600 clasică.

SHARE

Probabil pe ideea când nu ai piese occidentale te „joci” cu ce ai în curte, o echipă de mecanici pasionați din Rusia a dezvoltat un propulsor cu 16 cilindri în V unind ingenios 16 motoare monocilindru, în 2 timpi, de la 16 drujbe produse de firma rusească cu nume german Huter. 

Citește și: Putin le-a deschis chinezilor uzinele Volkswagen, Mercedes și Nissan din Rusia. Ce mașini asamblează

Inovație rusească: Propulsor V16, făcut din 16 motoare de drujbă, montat pe Lada 1600 clasică

Mecanicii ruși de la Garage 54, care, în trecut, au mai inventat, de pildă, o Lada cu 14 roți și au făcut un prototip de Lada cu picioare metalice articulate, s-au gândit, probabil, că dacă Bugatti face bolizi cu motoare W16, de ce n-ar face și ei o Lada 1600 clasică cu propulsor V16.

Prin urmare, neavând laborator de dezvoltare și nici piese occidentale, au desfăcut 16 drujbe Huter, au luat motoarele monocilindru în 2 timpi și au găsit o soluție să le unească în V. 

Designul este surprinzător de ingenios. Motoarele de la drujbe sunt montate pe un cadru construit la comandă și lucrează împreună pentru a roti o tijă metalică printr-un angrenaj dințat sudat pe fiecare arbore cotit.

Citește și: Oficial nu se poate, dar rușii bogați își iau cele mai tari mașini occidentale. „Șmecheria”?

O rețea de cabluri conectează cei 16 cilindri la pedala de accelerație, în timp ce volanul, motorul de pornire și transmisia manuală sunt componente standard Lada, relatează enginepatrol.com.

După ce a depășit câteva obstacole minore, motorul a pornit la viață, evident, într-un splendid nor de fum albastru, motoarele în doi timp funcționând cu amestec de benzină și ulei, după cum bine de știe. 

Nici montarea motorului de 1,22 metri lungi într-o Lada 1600 nu i-a descurajat.

Mecanicii de la Garage 54 au făcut față provocării tăind partea frontală, extinzând-o și sudând-o la loc. Au ales să lase motorul la vedere, însă, în loc să fabrice o capotă. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te