Probabil pe ideea când nu ai piese occidentale te „joci” cu ce ai în curte, o echipă de mecanici pasionați din Rusia a dezvoltat un propulsor cu 16 cilindri în V unind ingenios 16 motoare monocilindru, în 2 timpi, de la 16 drujbe produse de firma rusească cu nume german Huter.
Citește și: Putin le-a deschis chinezilor uzinele Volkswagen, Mercedes și Nissan din Rusia. Ce mașini asamblează
Inovație rusească: Propulsor V16, făcut din 16 motoare de drujbă, montat pe Lada 1600 clasică
Mecanicii ruși de la Garage 54, care, în trecut, au mai inventat, de pildă, o Lada cu 14 roți și au făcut un prototip de Lada cu picioare metalice articulate, s-au gândit, probabil, că dacă Bugatti face bolizi cu motoare W16, de ce n-ar face și ei o Lada 1600 clasică cu propulsor V16.
Prin urmare, neavând laborator de dezvoltare și nici piese occidentale, au desfăcut 16 drujbe Huter, au luat motoarele monocilindru în 2 timpi și au găsit o soluție să le unească în V.
Designul este surprinzător de ingenios. Motoarele de la drujbe sunt montate pe un cadru construit la comandă și lucrează împreună pentru a roti o tijă metalică printr-un angrenaj dințat sudat pe fiecare arbore cotit.
Citește și: Oficial nu se poate, dar rușii bogați își iau cele mai tari mașini occidentale. „Șmecheria”?
O rețea de cabluri conectează cei 16 cilindri la pedala de accelerație, în timp ce volanul, motorul de pornire și transmisia manuală sunt componente standard Lada, relatează enginepatrol.com.
După ce a depășit câteva obstacole minore, motorul a pornit la viață, evident, într-un splendid nor de fum albastru, motoarele în doi timp funcționând cu amestec de benzină și ulei, după cum bine de știe.
Nici montarea motorului de 1,22 metri lungi într-o Lada 1600 nu i-a descurajat.
Mecanicii de la Garage 54 au făcut față provocării tăind partea frontală, extinzând-o și sudând-o la loc. Au ales să lase motorul la vedere, însă, în loc să fabrice o capotă.