FOTO Prima Dacia Logan de serie, dezvelită de Iliescu în 2004. Era „full de full”. Costa 8.000 €

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 13.09.2024 - 12:21
Prima Dacia Logan de serie, dezvelită de Iliescu în 2004. Era „full de full”. Ce dotări avea - Foto: Profimedia Images
Prima Dacia Logan de serie, dezvelită de Iliescu în 2004. Era „full de full”. Ce dotări avea - Foto: Profimedia Images
Prima Dacia Logan de serie, dezvelită de Iliescu în 2004. Era „full de full”. Costa 8.000 € - Foto: captură ecran
Prima Dacia Logan de serie, dezvelită de Iliescu în 2004. Era „full de full”. Costa 8.000 € - Foto: captură ecran
Prima Dacia Logan de serie, dezvelită de Iliescu în 2004. Era „full de full”. Costa 8.000 € - Foto: NW
Prima Dacia Logan de serie, dezvelită de Iliescu în 2004. Era „full de full”. Costa 8.000 € - Foto: NW
Prima Dacia Logan de serie, dezvelită de Iliescu în 2004. Era „full de full”. Costa 8.000 € - Foto: NW
Prima Dacia Logan de serie, dezvelită de Iliescu în 2004. Era „full de full”. Costa 8.000 € - Foto: NW

Prima Dacia Logan de serie a fost dezvelită de fostul președinte Ion Iliescu în 2 iunie 2004, la Palatul Parlamentului, în prezența șefului Renault de la acea vreme, Louis Schweitzer. Modelul era „full de full”, cum se spune în popor, fiind versiunea 1.6 MPI Ambition.

SHARE

Mașina care a pus România pe harta auto a lumii, Dacia Logan, sărbătorește 20 de ani anul acesta. Primul Logan de serie a fost prezentat pe 2 iunie 2004, fiind dezvelit chiar de fostul președinte Ion Iliescu, iar vânzările au debutat pe 9 septembrie 2004.

Citește și: Concedieri la Dacia: Muncitorii pleacă cu 185.000 de lei acasă. În ce condiții?

În decurs de mai puțin de patru luni, până la sfârșitul anului 2004, românii aveau să cumpere peste 20.000 de exemplare, depășind cu mult și cele mai optimiste estimări de vânzări ale mărcii.

Iar pe parcursul a două decenii, Logan a fost produs în peste 1.280.000 de unități, din care aproape 585.000 au fost vândute în România iar 695.000 au fost vândute pe piețele externe.

Prima Dacia Logan de serie, dezvelită de Iliescu în 2004. Era „full de full”. Costa 8.000 €

Cum ocazia evenimentului organizat de Dacia-Renault pentru a marca aniversarea celor 20 de ani de Logan, în cadrul căreia a fost lansată seria limitată „Logan XX”, printre cele 6 modelele etalate pentru a arăta fizic cu s-a scris istoria s-a aflat chiar prima Dacia Logan de serie, mașina care a fost dezvelită de Ion Iliescu în 2 iunie 2004, la Palatul Parlamentului, în prezența șefului Renault de la acea vreme, Louis Schweitzer. 

Citește și: FOTO Mașina care a pus România pe harta auto a lumii sărbătorește 20 de ani cu o serie limitată „XX”

Este vorba despre o Dacia Logan 1.6 MPI Ambiance, adică cu motor aspirat pe benzină de 1.6 litri și 90 de cai putere, cu un cuplu maxim de 128 Nm, în versiunea de echipare de top de la acea vreme, care avea un preț de 8.000 €, TVA inclusă. 

Citește și: 3 surprize Dacia, pe piața auto din Europa: locul 1, locul 4 și locul 11. Un nou record: 54% SUV-uri

Ce însemna Logan „full de full” în 2004?

Dacia Logan, prima mașină făcută în România care a fost comercializată în 46 de țări din Europa, Africa de Nord și Orientul Mijlociu, dar și pe unele piețe din America de Sud, a introdus conceptul „low-cost” în industria de automobile din Europa și a revoluționat piața auto prin oferirea unui raport preț / prestații / spațiu interior fără egal. 

Versiunea Logan 1.6 MPI Ambiance, „full de full”, avea următoarele dotări:

- sistem de frânare cu ABS Bosch 8.0

- airbag frontal șofer

- airbag frontal pasager dreapta

- aer condiționat

- centură de siguranță centrală spate în 3 puncte

- servodirecție electrică

- computer de bord

- oglinzi exterioare electrice și încălzite

- geamuri electrice față/spate

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te