FOTO-spion Prima mașină 100% electrică făcută în România, aproape gata de producție. Începe în 2024

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 17.07.2024 - 16:28
FOTO-spion Prima mașină 100% electrică făcută în România, aproape gata de producție. Începe în 2024 - Foto: autoexpress.co.uk
FOTO-spion Prima mașină 100% electrică făcută în România, aproape gata de producție. Începe în 2024 - Foto: autoexpress.co.uk
FOTO-spion Prima mașină 100% electrică făcută în România, aproape gata de producție. Începe în 2024 - Foto: autoexpress.co.uk
FOTO-spion Prima mașină 100% electrică făcută în România, aproape gata de producție. Începe în 2024 - Foto: autoexpress.co.uk
FOTO-spion Prima mașină 100% electrică făcută în România, aproape gata de producție. Începe în 2024 - Foto: autoexpress.co.uk
FOTO-spion Prima mașină 100% electrică făcută în România, aproape gata de producție. Începe în 2024 - Foto: autoexpress.co.uk

Prima mașină 100% electrică făcută în România e aproape gata de producție. Ford Puma Gen-E a fost surprins recent în, probabil, ultimele teste de stradă dinaintea începerii producției la Craiova, care este programată pentru finalul anului 2024.

SHARE

Dacă prima mașină occidentală produsă în România a fost Ford V8 (începând din 1936), prima mașină 100% electrică făcută în România va fi tot Ford, respectiv versiunea pe baterii a modului Ford Puma care abia a primit un facelift. 

Citește și: VIDEO Prima mașină occidentală asamblată în România nu a fost Dacia 1100. Acum costă 50.000 €

De asemenea, la uzina Ford de la Craiova va începe și producția primei utilitare ușoare cu alimentare la priză, E-Transit Courier.

Prima mașină 100% electrică făcută în România, aproape gata de producție

Ford e în plină ofensivă electrică. Recent, Mustang-ului Mach-E i s-au alăturat în Europa modelele Ford Explorer și Ford Capri, bazate pe plaforma Volkswagen pe care stau și modelele ID.4 și ID.5. Iar spre finalul anului e programat startul producției versiunii 100% electrice a SUV-ului de oraș Ford Puma, care se face doar la Craiova. 

Ford Puma Gen-E a fost surprins recent în, probabil, ultimele teste de stradă. Din imaginile publicate de Autoexpress se observă că Puma electric va arăta aproape la fel cu Puma-ul termic care a primit un facelift în primele luni ale anului. 

Principalele diferențe se regăsesc la nivelul calandrului, al jantelor din aliaj cu optimizare aerodinamică și al parașocului față, reproiectat pentru a îmbunătăți eficiența, rezistența la înaintare. 

Partea din spate a versiunii electrice arată identic cu cea a modelului Puma pe benzină, singurul element de diferențiere fiind, probabil, emblema „Gen-E”. 

Citește și: VIDEO Ford Capri, „Mustang-ul de Europa”, înviat după 38 de ani în formă de SUV electric. Cât costă

Puma Gen-E nu e pe platformă electrică dedicată

Ford Puma Gen-E nu va fi o mașină dezvoltată pe o platformă dedicată electrică, precum Explorer și Capri.

Modelul pe baterii va folosi aceeași arhitectură B2E utilizată de Puma pe benzină și de utilitara ușoară Ford Transit Courier - care va fi, de asemenea, oferită în curând în variantă complet electrică ca E-Transit Courier.

Ford n-a dat încă detalii tehnice despre Puma Gen-E, având în vedere platforma B2E, ar putea să aibă sisteme de propulsie similare cu E-Transit Courier. 

Ca idee, LCV-ul electric E-Transit Courier utilizează un singur motor electric pentru a acționa roțile din față, care dezvoltă 134 de cai și un cuplu de 290 Nm.

Citește și: VIDEO Record mondial: Prima mașină electrică care a făcut înconjurul lumii – 30.121 km, în 149 zile


Dar, Ford are la dispoziție și alte opțiuni de motoare electrice, inclusiv o unitate de 215 cai de la duba de dimensiuni medii E-Transit Custom, precum și motoare de 181 cai și 265 cai oferite la modelul mai mare E-Transit, astfel încât ar putea fi disponibilă o gamă variată de sisteme de propulsie pentru Ford Puma Gen-E. 

Ford nu a dezvăluit încă capacitățile bateriilor care vor fi oferite pentru E-Transit Courier sau Puma electric, dar pe baza acumulatorilor utilizați de EV-uri de dimensiuni similare, o baterie de 50-60 kWh ar fi suficientă pentru o autonomie de cel puțin 400 km (WLTP). 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te