O limuzină Mercedes-Benz 220 S produsă în anul 1965, echivalentul modelului S-Class din zilele noastre, care a făcut parte din coloana oficială a lui Nicolae Ceaușescu, a făcut senzație la RAR Vaslui.
Colecționarul care deține mașina reușește s-o țină într-o stare tehnică și optică ireproșabilă. Inclusiv „farurile” suplimentare albastre, utilizate doar de poliție și Securitate, sunt la locul lor.
Citește și: Valentin, fiul soților Ceaușescu, apariție surpriză într-un documentar despre Bölöni. Are 75 de ani
Mercedes-Benz W111 are 4,9 metri lungume și este supranumit „coadă de rândunică” datorită terminațiilor aripilor spate. Pe lângă rolul stilistic inspirat de moda limuzinelor americane din anii 1050-1960, conform producătorului, „cozile de rândunică” erau menite să ajute șoferul la manevrele de parcare, marcând clar colțurile mașinii.
Citește și: FOTO Aro 304 Cabrio, limuzina tip „Papamobil” în care lui Ceaușescu i-a fost frică să se urce
Modelul a fost produs între 1959 și 1968 și a fost primul Mercedes cu frâne cu discuri pe față și primul Mercedes cu o caroserie dezvoltată cu zone de deformare calculate în caz de accident și celulă de siguranță pentru pasageri.
Mercedes-ul 220 S prezentat la ITP la RAR Vaslui dispune de un motor pe benzină de 2.2 litri, cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă 110 cai purere. Iar singura lui problemă este că funționează cu benzină cu plumb. Prin urmare, proprietarul trebuie să fie atent să nu i se termine stocul de aditiv special, care transformă benzina fără plumb în benzină cu plumb, și să pună în rezervor la fiecare plin.