Plângerea va fi depusă pentru "înşelătorie, punerea în pericol a vieţii, escrocherie şi practici comerciale înşelătoare", a precizat avocatul reclamanţilor, Christophe Leguevaques.
"Până în prezent sunt aproape 2.000 de persoane (1.789 mai exact). Şi având în vedere că înscrierile continuă ne puteam aştepta la o cifră mai mare. Nu mai este vorba de o simplă dispută între un gigant şi o persoană izolată", a adăugat avocatul reclamanţilor, relatează Agerpres, citând AFP.
Citește și: Cât costă revizia pentru o Dacia Spring, în 2023. Lista prețurilor din marile orașe
Grupul Renault-Dacia, acuzat de înşelătorie și escrocherie pentru motoarele pe benzină 1.2 TCe sau DIG-T produse între octombrie 2012 şi iunie 2016
Obiectul disputei îl constituie motoarele pe benzină 1.2 TCe sau DIG-T, produse de Renault în perioada cuprinsă între lunile octombrie 2012 şi iunie 2016 şi care ar fi vinovate de un supraconsum de ulei, ceea ce ar provoca o uzură prematură a motorului, susţine avocatul.
"Unul din reproşurile aduse Renault este că joacă o ruletă rusească cu securitatea utilizatorilor", acuză avocatul.
Lista modelelor care ar putea avea probleme din cauza acestui motor este compusă din Renault Captur, Renault Clio IV, Renault Kadjar, Renault Mégane 3, Renault Scénic 3; Dacia Duster, Dacia Lodgy; Nissan Juke sau Nissan Qashqai.
Asociaţia pentru protecţia consumatorilor UFC-Que Choisir susţine că a lansat deja un semnal de alarmă în 2019 cu privire la aceste motoare. O acţiune colectivă a fost lansată începând din luna ianuarie 2022.
Citește și: FOTO Top Secret - Proiect C-Néo: Dacia lucrează la o mașină compactă mai mare decât Sandero
Renault susține că vehiculele echipate cu astfel de motoare rămân "sigure şi conforme cu reglementările în vigoare". Recunoaște, însă, că „mănâncă” ulei
În replică, un purtător de cuvânt de la Renault a insistat că grupul auto "nu a încetat niciodată să examineze solicitările care i-au fost adresate. Cererile care au fost primite au făcut obiectul unei examen atent al elementelor constitutive şi a fost oferit un răspuns".
Potrivit grupului Renault, vehiculele echipate cu astfel de motoare rămân "sigure şi conforme cu reglementările în vigoare".
Renault a recunoscut încă de anul trecut că acest tip de motor, produs în Spania şi Marea Britanie, consumă prea mult ulei, dar a adăugat că aceasta nu reprezintă un risc la adresa siguranţei. Nicio procedură oficială de rechemare la service nu a fost demarată de organismele de reglementare.
Produse la Valladolid (Spania) şi Sunderland (Marea Britanie), aproximativ 400.000 unităţi din motoarele vizate echipează vehicule Renault Dacia sau Nissan. În total, aproximativ 133.050 de vehicule au fost echipate cu astfel de motoare în Franţa, potrivit Renault.
În primele trei luni ale acestui an, grupul Renault a înregistrat venituri totale de 11,5 miliarde de euro, în creştere cu 29,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care a livrat 535.000 de automobile, în urcare cu 14,1% în ritm anual, după patru ani consecutivi de scădere.
În cazul mărcii Dacia, vânzările au crescut cu 41%, până la aproape 150.000 de unităţi în Europa, graţie noii identităţi a brandului.