Iar între Ferrari și Mercedes sunt doar 20 de puncte.Deși spectacolul din Formula 1 nu mai are strălucirea de altă dată, depășirile și duelurile roată la roată lipsind aproape cu desăvârșire, „Marele circ“ 2018 pare mai dinamic. Cel puțin în ultimele trei curse, la Paul Ricard, Red Bull Ring și Silverstone, fanii nu au mai ațipit în fața micilor ecrane, chiar dacă suspansul a venit mai mult indirect, de la canicula din Austria, de exemplu, sau prin acroșajul dintre Vettel și Bottas în primul viraj din Franța. Iar în clasamente lupta este deschisă, ecarturile la puncte fiind infime.
Sebastian Vettel a început sezonul cu dreptul, câștigând primele două curse, Australia și Bahrain, pentru Ferrari. În China, însă, s-a impus Daniel Ricciardo de la Red Bull. Iar Lewis Hamilton, campionul „en titre“, și-a luat revanșa pentru Mercedes, punctând decisiv în Azerbaidjan și Spania. Apoi, la Monaco, a triumfat din nou Ricciardo. Șase curse, trei câștigători. Incitant? Încă nu. În Canada și Franța, Vettel și Hamilton au făcut iar schimb de cărți câștigătoare. Iar în Austria, după o sarabandă de abandonuri tehnice din cauza căldurii, victoria a fost marcată de tânărul și temperamentalul Max Verstappen de la Red Bull, cu Vettel pe trei și Hamilton în tribune.
Ferrari, Mercedes și restul lumii
Mai e cale lungă până la sfârșitul campionatului. Însă, cel puțin până în momentul de față, nimeni nu pare să reușească le dea prea multe emoții celor doi „granzi“. Sigur, Red Bull a reușit două victorii și a punctat bine în multe curse, acumulând 199 de puncte. Dar „Clasamentul constructorilor“ este condus deja detașat de Ferrari (287 puncte) și Mercedes (267 puncte). Iar Renault se află pe patru, cu doar 70 de puncte. Mai mult, clar, monoposturile Ferrari și Mercedes sunt cele mai rapide, Vettel și Hamilton fiind singurii care au reușit până acum „galopuri de sănătate“, să pice multe locuri în cursă și să revină spectaculos în zona punctelor. Ultima demonstrație a fost făcută de campionul „en titre“ la Silverstone.
Germanul de la Ferrari a pus piciorul în Marea Britanie, în cursa care a marcat jumătatea campionatului, cu un singur punct avans în fața britanicului de la Mercedes, aflat în „Pole position“. Hamilton a plecat, însă, prost, învârtind roțile în loc. Vettel a țâșnit de pe doi și, până în primul viraj, i-a luat fața și coechipierului său Valtteri Bottas. Apoi, pentru ca lucrurile să devină și mai complicate, până la finalul primului tur, Hamilton a fost învârtit în cadrul unui duel de Kimi Raikkonen și a reintrat în pistă pe ultima poziție. Până în turul 12, însă, Lewis Hamilton a revenit spectaculos până pe 6. Iar, la final, a terminat pe 2, în spatele lui Vettel, profitând și de neutralizarea ecarturilor în urma celor două intrări ale Safety Car-ului, în tururile 32 și 38.
Pe 20-22 iulie, la Hockenheim, cei de la Ferrari pleacă drept favoriți și se anunță, din nou, spectacol. Vettel va fi la el acasă, în fața propriului public, iar „căluții cabrați“ au arătat că sunt în mare formă după „upgrade“-ul aerodinamic primit la Silverstone, drept răspuns la cel operat „săgeților argintii“ începând cu Marele Premiu al Austriei. În Marea Britanie, cele mai rapide tururi de circuit au fost semnate de Vettel (1m30s696) și Raikkonen (1m30s795), în timp ce Hamilton a fost cu circa jumătate de secundă mai lent (1m31s245).