Mașinile electrice Mercedes vor avea motoare electrice „Made in Romania”, făcute la Sebeș

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 21.12.2022 - 14:35
Fabrica Star Assembly de la Sebeș. / Foto: stcu.ro
Fabrica Star Assembly de la Sebeș. / Foto: stcu.ro

Noul plan de extindere a rețelei de producție la nivel mondial și de adaptare la electrificare al Mercedes-Benz AG pune România în prim plan. Din 2024, fabrica Star Assembly de la Sebeș va produce motoarele electrice pentru modelele pe baterii ale constructorului german.

SHARE

Mercedes-Benz AG deține două fabrici de componente auto în România, Star Assembly la Sebeș și Star Transmission SRL la Cugir.

În momentul de față, la Sebeș se fac cutii de viteze automate, cu 8 și 9 trepte, precum transmisii pentru modelele hybrid Mercedes. Iar la Cugir se fabrică componente pentru motoare, transmisii și sisteme de direcție. Și există și un centru special pentru dezvoltarea de prototipuri. 

Citește și: VIDEO Un șofer nu reușește să frâneze, intră în DN cu roțile târâș și se înfige într-un TIR. Fuge

Dar, conform noului plan al grupului german, în valoare de peste un miliard de euro, destinat adaptării capacităţilor sale globale de producţie la fabricarea de sisteme de propulsie electrice, din 2024, fabrica Star Assembly de la Sebeș va produce și motoare electrice pentru platformele tehnice MMA și MB.EA dedicate modelelor electrice Mercedes-EQ.

Și celealte facilități Mercedes din lume se adaptează noilor tendințe. Uzinele Mercedes de la Kamenz şi Untertuerkheim, Germania, precum şi cea de la Beijing, China, de exemplu, care produc deja baterii destinate modelelor electrice şi hibride, vor produce bateriile destinate modelelor construite pe viitoarele platforme MMA şi MB.EA, în timp ce o altă uzină dedicată producţiei de baterii la Koelleda, Germania, aşteaptă sprijinul guvernului regional.

Citește și: Șoferul unui Mercedes, un an de pușcărie după ce a amenințat soția unui polițist. „Te caut în oraș”

De asemenea, uzinele Mercedes de la Untertuerkheim și Beijing vor construi motoare electrice destinate vehiculelor care vor fi construite pe viitoarele platforme MMA şi MB.EA, alături de fabrica de la Sebeș, în timp ce uzinele Mercedes de la Hamburg şi Untertuerkheim vor rămâne principalele unităţi responsabile pentru asamblarea de punţi şi componente electrice.

"Nu există nicio uzină care să nu fie inclusă" în acest plan, a declarat directorul de producţie de la Mercedes-Benz, Joerg Burzer.

Echipa managerială şi reprezentanţii angajaţilor vor ajunge la un acord, până în luna iunie, cu privire la tranziţia uzinelor europene spre producţia de vehicul electrice, astfel că uzina de la Sindelfingen (Germania) va deveni cartierul general pentru producţia de vehicule high-end bazate pe platforma AMG.EA, în timp ce uzinele de la Bremen (Germania) şi Kecskemet (Ungaria) vor fi responsabile pentru principalele modele de lux, iar uzinele de la Rastatt (Germania) şi Kecskemet, pentru vehiculele de tip entry-level.

Grupul Mercedes-Benz şi-a pus la punct uzinele de asamblare astfel încât acestea să poată produce atât vehicule cu motoare pe combustie cât şi vechile electrice pe aceleaşi linii de producţie, însă asamblarea de baterii şi motoare pe aceeaşi linie este ceva mai complicată, a precizat Joerg Burzer.

Cu toate acestea, multe dintre uzinele care produc componente vor continua să fabrice piese pentru automobilele cu motoare pe combustie atât timp cât va exista cerere, în condiţiile în care producătorul german de automobile de lux mizează pe tranziţia la vânzarea în exclusivitate de automobile electrice la sfârşitul acestui deceniu "atunci când condiţiile de piaţă vor permite acest lucru".

 

 

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te