MERCEDES EQC - Steaua curentată

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 21.09.2018 - 07:55

„EQ“ vine de la „inteligență electrică“, iar „C“-ul, de la poziționarea modelului în gamă. EQC, primul SUV electric Mercedes-Benz, intră în hora automobilelor eco „cocoțate“, alături de Tesla Model X, Jaguar I-Pace și Audi e-tron.

SHARE

În 2019 și, respectiv, 2020, în aceeași horă vor intra și versiunile electrice ale SUV-urilor Volvo XC40 și BMW iX3.

Cu un gabarit ce se apropie de cel al Mercedes-ului GLC și un design avangardist, dar ancorat încă de lumea mașinilor convenționale, cu motor termic, prin prisma calandrului cu grile, Mercedes EQC stă pe o platformă electrică compactă. Fiecare punte este antrenată de un motor electric, puterea totală ajungând la 408 cai putere, iar cuplul, la 765 Nm, ceea ce îi permite SUV-ului să emită pretenții sportive, în ciuda greutății de aproape 2,4 tone. Doar bateria litiu-ion cu o capacitate de 80 kWh cântărește 650 de kilograme! Accelerația 0-100 km/h este cotată la 5,1 secunde, o valoare ce pune pe gânduri multe mașini sport, iar viteza maximă anunțată este de 180 km/h. În același timp, pentru a sublinia polivalența mașinii, opțional, este disponibil un cârlig de remorcare, EQC putând trage, de exemplu, o rulotă de până la 1.800 de kilograme.

Autonomie de 450 de kilometri

Oarecum ciudat, având în vedere că de la 1 septembrie au intrat în vigoare normele de testare ale consumului și emisiilor poluante WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), mult mai apropiate de ce se înregistrează în traficul real, Mercedes a anunțat o autonomie electrică de până la 450 de kilometri după vechile normele NEDC (New European Driving Cycle), elaborate în anii 1980, care pun accentul pe rezultate obținute în laborator, pe baza unor modele teoretice de condus. Și cu o autonomie reală de 350-400 de kilometri, însă, EQC stă bine, „pragul“ de 400 de kilometri figurând și în specificațiile tehnice ale concurenței.

Sistemul electric al lui EQC oferă cinci moduri de condus, Comfort, Eco, Max Range, Sport și Individual, iar gradul de regenerare a energiei pierdute la frânare poate fi modificat prin intermediul padelelor de pe volan. De asemenea, în modul „D Auto“ al cutiei de viteze, primul SUV electric Mercedes adaptează gradul de recuperare al energiei în funcție de condițiile de rulare (trafic aglomerat, drum înclinat, etc.), cu ajutorul sistemului ECO Assist.

Bateria de 80 kWh se încarcă de la 10% la 80% în circa 40 de minute, la o stație cu o putere de maximum 110 kW. Pentru priza de acasă, EQC are integrat un încărcător răcit cu apă (OBC), cu o capacitate de 7,4 kW. 

Siguranță activă de ultimă oră

EQC este echipat cu cele mai noi sisteme de siguranță și asistență a șoferului dezvoltate de Mercedes. Noutatea o reprezintă pilotul automat adaptiv „Active Distance Assist Distronic“, care reduce preventiv viteza mașinii la circa 100 km/h, dacă „vede“ în față mai multe mașini care se deplasează mai încet. În coadă pe autostradă, sistemul de păstrare a benzii ține mașina departe de centrul drumului, pentru a lăsa loc vehiculelor de intervenție. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te