Performanțele mașinilor prietenoase cu mediul, amplificate cu ajutorul anvelopelor speciale

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 26.02.2021 - 17:54
Michelin e-Primacy
Michelin e-Primacy
Arhitectură Michelin e-Primacy
Arhitectură Michelin e-Primacy
Michelin e-Primacy
Michelin e-Primacy

În contextul valului electrificării, Michelin, producătorul unora dintre cele mai performante anvelope de vară și de iarnă, s-a adaptat și a dezvoltat e-Primacy, prima sa gamă de anvelope neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 la momentul achiziției.

SHARE

Gumele de vară Michelin e-Primacy nu au fost proiectate doar pe baza unor simulări de impact asupra mediului, ci și pentru a spori mai ales performanțele automobilelor electrificate. Bineînțeles, asta nu înseamnă că nu pot fi montate și pe mașini convenționale.

Concret, teste realizate de către Applus Idiala, la cererea Michelin, în iunie (cu anvelope noi) și în august (cu anvelope tocite 2 mm) 2020, utilizând dimensiunea 205/55 R16 91V, pentru a compara anvelopele Michelin e-Primacy (noi: 5,58 kg/t și uzate: 5,13 kg/t) cu Michelin Primacy 4 (noi: 7,74 kg/t și uzate: 6,25 kg/t), Bridgestone Turanza T005 (noi: 7,17 kg/t și uzate: 5,81 kg/t), Continental EcoContact 6 (noi: 6,39 kg/t și uzate: 5,49 kg/t). Continental Premium Contact 6 (noi: 8,93 kg/t și uzate: 6,94kg/t), Dunlop Bluresponse (noi: 7,97 kg/t și uzate: 5,54 kg/t), Goodyear Efficient Grip 2 (noi: 7,01 kg/t și uzate: 5,38 kg/t), Pirelli Cinturato P7 Blue (noi: 6,96 kg/t și uzate: 6,30 kg/t) și Pirelli Cinturato P7 (noi: 8,79 kg/t și uzate: 6,97 kg/t) au indicat că pneurile Michelin e-Primacy au conferit o rezistență la înaintare cu 27% mai mică în comparație cu celelalte produse din categoria sa și au dus la o creștere cu 7% a autonomiei autovehiculelor electrice (sau +30 de kilometri în cazul unui vehicul cu o autonomie de 400 de kilometri, încălțat cu alte anvelope din aceeași categorie).

Citește și:

Cât de eficiente sunt cauciucurile de iarnă în funcție de gradul de uzură

Testele au relevat că e-Primacy generează în medie o rezistență la rulare cu 1,5 kg/t mai redusă decât produsele concurente, câștigul fiind echivalent cu economii de combustibil de până la 80 de euro (estimare având la bază 35.000 km parcurși și un preț al combustibilului de 1,46 euro/l. Acest câștig echivalează cu economii de emisii de CO2 de până la 174 kg, adică, de exemplu, 1.611 km parcurși de un VW Golf VII 1.5 TSI EVO 130 BLUEMOTION produs în 2020.

Câștigurile obținute din utilizare sunt estimate făcând media între datele pentru anvelope noi și cele pentru anvelope tocite 2 mm, pentru a ține cont de performanța de viață în timp real - Toate câștigurile sunt estimate având la bază 35.000 km parcurși și un preț al combustibilului de 1,46 euro/l. Evident, economia de combustibil și costurile efective pot varia în funcție de stilul de condus, de autovehicul sau de presiunea din anvelope.

Arhitectură specială și noi tehnologii

Citește și:

Primul Mini electric de curse, pus la încercare pe circuit

Pentru a-și îndeplini obiectivele de eficiență energetică fără a compromite niciunul dintre ceilalți factori de performanță, e-PRIMACY încorporează cele mai noi tehnologii dezvoltate de cercetători și ingineri la centrul de cercetare și dezvoltare Ladoux al Grupului, aflat lângă Clermont-Ferrand.

  • Flancuri CoolRunning
    Energia absorbită şi consumata de pereţii laterali CoolRunning în momentul deflexiei este mult scăzută în comparaţie cu pereţii standard, contribuind astfel la reducerea consumului de carburant sau la îmbunătăţirea autonomiei pentru vehicule electrice.

  • Centură de protecție suplă
    Straturi de protecţie cu un design special asigură acelaşi nivel de rezistență, în acelaşi timp necesitând mai puțină materie primă. Astfel, generează o rezistență la rulare mai redusă în comparație cu modelele tradiționale, ceea ce ajută la îmbunătățirea consumului de combustibil și la reducerea emisiilor de CO2 ale vehiculelor.
  • Caneluri în formă de U
    Tehnologia Evergrip și-a dovedit deja eficienţa în cazul Primacy4, o anvelopă renumită pentru performanța sa pe carosabil umed, când este nouă, dar și când este uzată. Forma unică a canelurilor asigură evacuarea eficientă a apei, indiferent de uzura benzii de rulare.

  • Design Maxtouch
    Tehnologia Evertread maximizează contactul anvelopelor cu carosabilul și distribuie uniform forțele de frânare, accelerare și virare. Acest lucru ajută la prelungirea duratei de viață a benzii de rulare, stând la baza durabilității.
  • Elastomer extrem de rezistent
    În interiorul compusului din care este realizată anvelopa, o legătura chimică mai bună între elastomeri şi filler reduce pierderile de energie, micșorând rezistența la rulare și, prin urmare, reduce cantitatea de combustibil sau curent electric necesară pentru deplasarea vehiculului.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te