Porsche Cayman T PDK - Odă plăcerii de a conduce

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 18.10.2019 - 14:16

„T“ vine de la Touring. Iar rețeta lui Porsche 718 Cayman T este similară cu cea prescrisă anul trecut modelului 911 Carrera T.

SHARE

Având ca punct de plecare versiunea de bază a Porsche-ului 718 Cayman, modelul 718 Cayman T este o adevărată mașinărie de generat plăcere de a conduce, adresându-se puriștilor pentru care nu contează sistemul de infotaintment, de exemplu, ci diferențialul auto-blocant, șasiul sport PASM și suspensia coborâtă cu 20 de milimetri.

„T“ vine de la Touring. Iar rețeta lui Porsche 718 Cayman T este similară cu cea prescrisă anul trecut modelului 911 Carrera T.

Motorul turbo montat central, cu patru cilindri opuși, de 2.0 litri, care dezvoltă 299 de cai putere la 6.500 rpm, este identic cu cel folosit de Cayman-ul de bază, dar specialiștii Porsche s-au concentrat pe ușurarea mașinii, prin scoaterea a fel de fel de elemente și trecerea lor pe lista de opționale (de exemplu, sistemul de infotaintment PCM de pe mașina testată este opțional), și dotarea acesteia cu exact ce îi trebuie pentru a potoli setea de adrenalină la volan a pasionaților. 

Concret, față de un Cayman standard, Cayman T dispune de Porsche Toque Vectoring - sistem de vectorizare în timp real a cuplului motor transmis roților care include și diferențial spate auto-blocant mecanic (da, face și cerculețe frumoase), de suspensie activă Porsche Active Suspension Management (PASM, cu gardă la sol coborâtă cu 20 de milimetri), de Porsche Active Drivetrain Mounts – sistem de reducere a vibrațiilor motorului, de sistem Sport Chrono, cu mai multe moduri de condus, și jante de 20 de inch similare cu cele de pe Carrera S.

Sigur, dacă intrați în configuratorul Porsche, majoritatea acestor opțiuni pot fi puse și pe Cayman-ul de bază, dar rezultatul final va fi mai scump.

În exclusivitate, Cayman T are doar suspensia coborâtă cu 20 de milimetri (PASM-ul pe modelul standard coboară garda la sol cu 10 milimetri) și sistemul de deschidere al portierelor din interior cu „bretele“ din material textil, ca la 911 GT3, în loc clanțe metalice.

De asemenea, trebuie precizat că 718 Cayman T vine standard cu transmisie manuală, cutia automată cu dublu-ambreiaj și șapte trepte, PDK, de pe mașina testată fiind opțională.

Secretele „T“-ului

Ingredientele enumerate mai sus fac din Cayman T o „jucărie“ aproape perfectă în mâinile unui pasionat.

Te urci la bord și scaunele sport, brodate cu „718“ pe tetiere, te iau în brațe, volanul este exact cât trebuie de gros pentru a-l simți perfect în podul palmelor, iar când trezești la viață boxer-ul, introducând cheia în formă de mașinuță în locașul tradițional din stânga volanului, din spatele scaunelor, apare un sunet grav.

Vrei să auzi și mai bine? Alegi modul „Sport+“, cu ajutorul rotiței magice a sistemului Sport Chrono din partea dreaptă a volanului, apeși butonul pe care sunt desenate două guri de evacuare, de pe consola centrală, și te joci puțin cu accelerația.

Tobele sport standard încep să bubuie încântător, pentru un motor turbo de 2.0 litri. Iar dacă vrei să și vezi, te afli la doi pași de o plecare ca din pușcă.

Porsche 718 Cayman T cu PDK are funcție de „Launch control“. Adică, mașina știe să plece singură de  pe loc și să ajungă în 4,7 secunde la 100 km/h.

În „Sport+“, apăsați scurt pe butonul PSM de pe consola centrală, pentru a face sistemul de control al tracțiunii și stabilității puțin mai insensibil, puneți cutia de viteze în „D“, călcați puternic frâna cu piciorul stâng și apăsați accelerația la podea în același timp.

68.855 €

este prețul de bază pentru
Porsche Cayman T, TVA inclusă

Turometrul va urca instant la 4.500 rpm, iar pe bord va scrie „Launch control“ activat. Țineți bine volanul, asigurați-vă că drumul este liber și luați piciorul din frână.

Cayman-ul T va scrâșni sălbatic și va porni instant în lupta cu secundele. Pentru a vă opri, puteți să aveți încredere deplină în frânele cu discuri perforate. Nu obosesc cu una, cu două, și pot fi dozate impecabil.

Apoi, pentru a afla și cele mai ascunse secrete ale Cayman-ului T, căutați câteva viraje. Mai rapide, mai lente, de care doriți.

Direcția este atât de bine setată, încât simți în orice moment ce fac roțile față. Iar întreaga mașină îți comunică permanent și intuitiv exact câtă aderență ai și până unde poți forța.

Motorul montat central și șasiul sport setat impecabil conferă un echilibru de excepție. Doar cei mai puțin inițiați pot ajunge să subvireze.

Altfel, totul este controlabil și negociabil din volan și accelerație. O adevărată plăcere de a conduce!

O sportivă de zi cu zi

Ca orice Porsche care se respectă, 718 Cayman T poate fi o mașină de zi cu zi docilă. Doar la cumpărături să nu vă duceți, pentru că nu veți avea loc pentru mai mult de un bax de apă și trei sacoșe.

Altfel, în trafic, se descurcă de minune. Direcția electro-hidraulică, tare și comunicativă în ture multe, se înmoaie suficient pentru a facilita manevrele de parcare sau pe străduțe înguste.

Suspensia, deși sport, este îngăduitoare cu denivelările și silențioasă. Iar cutia PDK schimbă lin, dacă nu simte presiune pe accelerație.

Poziția la volan este sportivă, joasă și cu picioarele aproape întinse paralel cu solul, dar, în același timp, confortabilă.

Este adevărat, intrarea sau ieșirea poate fi puțin problematică pentru cei care au probleme cu spatele.

Instrumentarul de bord analogic, cu ace, este un mare plus, din punctul meu de vedere, nesuferind de întârzieri în răspuns ca majoritatea display-urilor digitale aflate acum la modă.

Planșa de bord este ergonomică, toate comenzile fiind intuitive și exact acolo unde te aștepți să le găsești. Iar finisajele și materialele folosite în habitaclu respectă standardul Porsche.

În ceea ce privește consumul, cei 299 de cai putere ai Cayman-ului T nu sperie. O medie de 15.6-15.8 l/100 km în București este decentă, dacă luăm în calcul că, la cum sună motorul, nu poți să te abții la infinit să nu te joci cu accelerația.

Iar la drum, într-un ritm destul de susținut, setea armăsarilor poate fi potolită cu 9,4-9,6 l/100 km. Cu siguranță, se poate și cu mai puțin, dar e păcat să mergi la consum cu o astfel de mașină.

Verdict Newsweek

+ Motor boxer mic, dar voinic și cu reacție liniară; șasiu, direcție și suspensii ce alimentează plăcerea de a conduce; docilitatea în trafic urban de zi cu zi.

- Dotări opționale piperate; habitaclu puțin claustrofobic; spații de depozitare limitate.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te