Încă în plin scandal Dieselgate, de trucare a emisiilor la testele de poluare cu un soft special, anchetă în cadrul căreia președintele Audi Rupert Stadler a fost arestat preventiv săptămâna trecută, iar autoritățile judiciare din Braunschweig au sancționat concernul cu o mendă-record, de un miliard de euro, Volkswagen a scris istorie la Pikes Peak International Hillclimb 2018.
Nefiind sensibil la diferența de altitudine de 1.440 de metri, linia de Finish aflându-se, după peste 152 de viraje, la 4.300 de metri înălțime, ca mașinile cu motoare tradiționale, fie ele aspirate sau Turbo, prototipul 100% electric Volkswagen I.D. R a încheiat cursa în 7m57.148s, un timp cu peste 16 secunde mai bun decât recordul stabilit, în 2013, de Sebastien Loeb, la volanul unui Peugeot 208 cu un motor de 3.2 litri Twin-Turbo. Încrezător, Romain Dumas a declarat că ”Sunt încântat de rezultat, dar am fi putut merge și mai repede, dacă sectorul de mijloc al urcării ar fi fost uscat”.
Prima cursă de la Pikes Peak a avut loc în 1916. Iar, de-a lungul timpului, provocarea a fost acceptată de fel de fel de prototipuri, mașini, motociclete, camionete și quad-uri. În ultimii cinci ani, din 2013 până în prezent, Romain Dumas a câștigat de patru ori, în 2014, 2016 și 2017 cu Norma M20 RD și, acum, cu I.D. R.