Megane RS Trophy-R a încheiat un tur de circuit la Spa-Francorchamps în 2’48’’338 , doborând recordul anterior în categoria tracțiune faţă cu cinci secunde. Hot-hatch-ul este echipat cu un motor de 300 de cai putere, disponibil şi pe Megane RS Trophy, însă își datorează câștigul de performanță diminuării de masă (până la 130 kg), aerodinamicii îmbunătățite și evoluției șasiului instrumentată de specialiștii diviziei Renault Sport.
Recordul a fost obținut cu pilotul Laurent Hurgon la volan. Acesta a declarat că "sunt încă o dată foarte mândru și încântat. Spa-Francorchamps este unul dintre circuitele europene cele mai apreciate de piloți. Este foarte rapid și complex, iar mașina este perfectă pentru această configurație. Lucrările efectuate asupra echilibrului aerodinamic sunt puse în valoare, iar senzațiile din Raidillon, Pouhon și Blanchimont sunt cu adevărat excelente. Este o plăcere să conduci!”.
Povestea dintre Megane RS și recordurile obținute se desfășoară de mai bine de 10 ani, în special pe circuitul Nürburgring. Aceasta a început în 2008 cu o primă înregistrare în categoria standard de tracțiune: Megane RS R26.R, realizând turul în 8'17’’. Un timp care va fi doborât trei ani mai târziu, în 2011, de către cea de-a doua generație a versiunii Megane RS Trophy, condusă de pilotul Laurent Hurgon (8'07''97). În 2014, pentru prima dată, este depășit recordul cu un timp sub 8 minute (7'54''36) cu versiunea Trophy-R a Megane III RS. Același pilot a fost cel care a condus ultima generație de Megane RS Trophy-R pentru a seta acest nou rezultat de referință de 07'40''100 pe un tur de 20.600 km pe Nordschleife (07'45''389 pe turul oficial de 20.832 km), într-o cursă record, unde fiecare secundă a devenit mult mai greu de câștigat.
Megane RS Trophy-R va fi lansat înainte de sfârșitul anului 2019, sub forma unei serii limitate de 500 de exemplare.