Constructorul francez de autostrăzi Vinci și Universitatea Gustave Eiffel din Nantes dezvoltă un sistem de încărcare inductiv pentru mașinile electrice, cu bobine speciale „ascunse” în asfalt.
Se lucrează la o autostradă specială pentru mașinile electrice. Încarcă bateria prin asfalt
Vinci Autoroutes dezvoltă în lucrează la proiectul unui drum conceput pentru a reîncărca mașinile electrice care circulă pe el în mers, alături de Universitatea Gustave Eiffel.
Citește și: Sondaj îngrijorător: Aproape 50% din șoferii de mașini electrice vor înapoi la benzină ori diesel
În prezent, sunt în curs de desfășurare lucrările pregătitoare pentru un sector de test pe rețeaua Vinci Autoroutes. Șantierul propriu-zis va începe la sfârșitul primului trimestru al anului 2025, dar primele lucrări sunt programate pentru noiembrie 2024.
Principiul din spatele acestei tehnologii inovatoare se bazează pe bobine electrice instalate sub suprafața drumului.
Bobinele, care măsoară aproximativ 1,5 metri lungime și 1 metru lățime, sunt „îngropate” la aproximativ 10 centimetri sub asfalt drumului, în mijlocul fiecărei benzi. Acestea sunt alimentate de o rețea electrică puternică instalată pe marginea drumului (un dulap la fiecare 2 km și relee la nivelul solului la fiecare 40 de metri), și transferă energia primită către vehiculele electrice echipate cu receptoare specifice.
Citește și: Dezastru, pentru mașinile electrice Tesla. Veniturile nete au scăzut cu 45% în T2. Ce face Elon Musk
De fapt, sistemul funcționează în mod similar cu o plită cu inducție.
Implementarea sistemului de încărcare inductiv pentru mașinile electrice pe autostradă presupen costuri destul de mari, cel puțin în faza de test. Prețul este estimat la aproximativ 4 milioane de euro pe kilometru liniar, în ambele sensuri, realtează autoplus.fr.
Sisteme de încărcare în mers a vehiculelor electrice mai sunt testate de companii și în Germania, Marea Britanie, Suedia sau SUA.