Prima generație de motoare TCe 90 a intrat în producție la Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia de la Mioveni în 2012. Iar la finalul lui 2018 s-a trecut la cea de-a doua generație, TCe 100, cu o capacitate cilindrică de 1.0 litri.
Introducerea în fabricaţie a generațiilor de motoare TCe s-a realizat în strânsă legatură cu activitatea de inginerie, derulată prin Renault Technologie Roumanie. Astfel, proiectul a presupus asocierea unor perimetre diverse de activităţi (turnătoria aluminiu, uzinajul carterelor cilindri şi asamblarea motorului). Iar aproximativ 90% din activitatea de inginerie mecanică a fost realizată în România.
80% din producţia de ”inimi” TCe merge la export (TCe 90 și TCe 100). Este vorba de clienţi care au ales aceste motoare pentru modele din gamele Dacia – Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Renault - Clio IV, Clio V și Twingo sau Nissan - Micra.
Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia este cea mai complexă uzină a Groupe Renault, la nivel mondial, în ceea ce priveşte procesele şi activităţile, înglobând o diversitate de tehnologii de fabricaţie. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume. Uzina folosește sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance Production Way (APW). În 2018, uzina a produs în total 559.000 motoare (Energy TCe și K7), 432.000 de cutii de viteze şi 747.000 de şasiuri.