Un nou tip de radar, pregătit să facă ravagii printre șoferi. Amenda vine și dacă nu aveți viteză

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 29.03.2024 - 16:04
Un nou tip de radar, pregătit să facă ravagii printre șoferi. Amenda vine și dacă nu aveți viteză - Foto: autoplus.fr
Un nou tip de radar, pregătit să facă ravagii printre șoferi. Amenda vine și dacă nu aveți viteză - Foto: autoplus.fr

Un nou tip de radar este pregătit să facă ravagii printre șoferi, indiferent dacă e vorba despre mașini, camioane sau motociclete. Amenda vine și dacă nu aveți viteză, dar are legătură cu accelerația, iar într-o țară europeană cuantumul a fost stabilit la 135 de euro.

SHARE

Un nou tip de radar începe să fie utilizat în din ce în ce mai multe orașe din Europa. În Franța, de exemplu, începând de anul trecut au fost montate peste 200 de astfel de dispozitive. Inițial, în 2022, au fost testate doar câteva în 7 regiuni, precum Paris, Nisa, Toulouse, Bron, Saint-Lambert sau Rueil-Malmaison.

Un nou tip de radar, pregătit să facă ravagii printre șoferi. Amenda vine și dacă nu aveți viteză

Noile radare nu surprind șoferii vitezomani, nu măsoară viteza, ci zgomotul produs de autovehicule. Limita de zgomot este setată la 85 de decibeli, iar proprietarul oricărui vehicul surprins în trafic că depășește acest prag primește prin poștă o amendă de 135 de euro, potrivit autoplus.fr.

Citește și: 1.500 lei amendă dacă dai cu aspiratorul în apartament între orele 15 și 17. Ce lege poți încălca?

Radarul acustic sau sonor măsoară automat, cu ajutorul unor antene speciale, zgomotul produs de orice vehicul care trece pe lângă el și, în momentul în care identifică un vehicul care „bubuie”, camera video asociată înregistrează și trimite în sistem „evenimentul”, pentru ca proprietarul să fie sancționat. 

Ca idee, majoritatea autovehiculelor omolagate nu produc un zgomot mai mare de 80 de decibeli, decât dacă au fost modificate. 

La București, se încearcă sancționarea „pocnitului din tobe” de 2 ani

Primăria Capitalei a pus în dezbatere publică încă din 2022 un proiect de hotărâre privind "diminuarea zgomotului produs de traficul auto" care prevede interzicerea circulației vehiculelor, mașini, motociclete, dube, camioane, scutere, etc., care produc zgomot peste 95 dB(A) în intervalul orar 08.00 am – 21.59 pm. 

Conform proiectului, șoferii care vor fi prinși noaptea în București cu vehicule care produc zgomot peste 95 dB(A) ar urma să fie sancționați, potrivit proiectului, cu amenzi cuprinse între 1.500 de lei și 5.000 de lei. 

Dar, inițiativa a picat la vot și în octombrie 2023, și în februarie 2024. 

Citește și: Cât de ”sensibili” sunt locatarii unui bloc. ”Sunetul tusei derajează. Faceți ceva în privința asta”

Proiectul de interzicere a circulației mașinior și motocicletelor care pocnesc din tobe pe timp de noapte în București a fost realizat de Direcția de Mediu din Primăria Capitalei în baza unui raport în care se menționează că zgomotul produs de traficul rutier pe timp de noapte afectează un număr de 702.500 de persoane în București la niveluri de peste 50 dB(A), dintre care 25.900 la peste 60 dB(A). Valoarea limită Ln(noapte) este depășită pe 59 de străzi din București.

Interesant, potrivit raportului Direcției de Mediu din Primăria Capitalei, în București, există 12.419 de clădiri localizate în areale care depășesc valori limită ale zgomotului pentru indicatorul Ln(noapte) de 60 dB (A).
 
Efectele produse de depășirea limitei de zgomot generează disconfort, deranjarea somnului, afecteaza sănătatea mentală, productivitatea muncii, procesul de învățare, comportamentul social, produce stres, oboseală cronica, insomnie sau boli cardiovasculare.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te