Apare o autostradă care leagă Bucureştiul de Belgrad. Costă peste 1.000.000.000 €. Când se termină. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță startul la depunerea ofertelor pentru Lotul 1 (Remetea Mare-Jebel) al Autostrăzii Timișoara-Moravița, spre frontiera cu Serbia.
”Start pentru depunerea ofertelor aferente constructției Lotului 1 (Remetea Mare-Jebel) al Autostrăzii Timișoara-Moravița! Data limită pentru depunerea ofertelor: 11 noiembrie 2024”, spune ministrul.
Apare o autostradă care leagă Timişoara de Belgrad. Costă peste 1.000.000.000 €. Când se termină
Potrivit lui Grindeanu, valoarea estimată a contractului pentru cei 35,67 km ai acestui lot: 5,65 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin POS Transport.
”Acest prim lot al autostrăzii Timișoara-Moravița trebuie finalizat în maximum 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție).
Pe traseu vor fi construite inclusiv: 1 pod peste râul Timiș (1.153 m); 4 noduri rutiere la : Remetea Mare (A1), Albina (DJ592), VO Timișoara Sud, Pădureni (DN59);
Citeşte şi: VIDEO Bucata de „autostradă-muzeu” de pe Autostrada Bucureștiului, ZERO șanse de inaugurare în 2024
Un Centru de Întreținere și coordonare; 2 parcări de scurtă durată (fiecare va dispune de infrastructura necesară amplasării a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice)”, menționează ministrul Transporturilor, conform Profit.ro.
Autostrada A9 va face joncțiune cu A1, în zona Remetea Mare, continuând în paralel cu centura Timișoara Sud, până în zona Giroc unde va avea o ieșire spre Timișoara. Tot proiectul ar trebui să fie terminat în patru ani de lucrări de infrastructură.
Segmentul rutier Timişoara – Moraviţa face parte din reţeaua TEN-T centrală, de pe teritoriul României şi, conform Master Planului General de Transport al României, urmează să se conecteze la Coridorul IV Pan-European, prin legătura acestuia cu Autostrada Transcarpatică A1 (Nădlac-Timişoara-Bucureşti-Constanţa).
Citeşte şi: Surpriză pe Autostrada Sibiu- Pitești. Care tronson se inaugurează în 2025?
De acolo, traseul merge spre sud, pe ruta Jebel - Opatița - Stamora Germană - Moravița, până la granița cu Serbia, în continuarea drumului european E70.
Toată lucrarea va costa aproape 3 miliarde de euro. Finanţarea investiţiei urmează să fie făcută din fonduri externe nerambursabile Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și de la bugetul de stat.
Valoarea totală a proiectului este de 14,59 miliarde de lei, inclusiv TVA, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 12,32 miliarde de lei.
Afaceri via Bucureştii - Belgrad
Pe partea sârbă, există o șosea de mare viteză, Autostrada E70, care conectează Belgradul de oraşul Vatin, între Vatin și Moravița, însă drumul are o singură bandă pe sens. Acest segment face obiectul Memorandumului aflat pe agenda Executivului de la București, care îl dorește modernizat, pentru a se asigura în viitor un parcurs complet pe autostradă, între București și Belgrad, conform t-times.ro.
Apare o autostradă care leagă Bucureştiul de Belgrad. Costă peste 1.000.000.000 €. Când se termină - Foto: INQUAM PHOTOS/Ovidiu Micsik
În acest context, autoritățile române intenționează să semneze un acord interguvernamental cu Serbia, pentru ca, la interconectarea tronsonului Autostrăzii Timișoara - Moravița cu tronsonul de drum de mare viteză de pe teritoriul țării vecine, să fie corelate atât tipul de platformă, cât și punctele de intersecție, cu linia de frontieră.
Astfel, partea română a elaborat proiectul „Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Serbia, privind stabilirea conexiunii Autostrăzii Timișoara – Moravița (RO) și drumul de mare viteză Belgrad - Vatin (RS)”.