Asocierea Search Corporation SRL – Protelco SA - Like Consulting SRL - Mega Muhendislik Musavirlik AS (Mega Engineering Consulting Inc.) a depus documentația la Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Braşov în vederea obţinerii acordului de mediu pentru Autostrada Braşov - Făgăraş.
Viteza de proiectare a autostrăzii este de 120km/oră, corespunzătoare unei regiuni de deal.
Citește și: Șoferii vor „zbura” pe autostradă între Brăila și Focșani. Preț: 13,7 milioane €/km. Gata în 2028?
Autostrada Braşov - Făgăraş e gata. Pe hârtie! E proiectată la 120 km/h. Pe unde va trece?
Conform proiectului, Autostrada Braşov - Făgăraş va avea 49,150 km şi va porni, propriu-zis, de lângă Codlea, urmând ca legătura cu Braşovul să se facă ulterior, pe sectorul Codlea – Cristian al sectorului de autostradă Braşov – Comarnic.
La aproximativ 1,5 km de Codlea, spre Ghimbav, va fi amenajat un nod rutier care va deservi drumurile naţionale din zonă, dar şi sectoarele de autostradă Braşov – Comarnic, Braşov – Bacău şi Braşov – Sibiu.
Citește și: VIDEO Bucata de „autostradă-muzeu” de pe Autostrada Bucureștiului, ZERO șanse de inaugurare în 2024
La Codlea, autostrada va trece peste calea ferată Braşov – Făgăraş.
După traversarea căii ferate din zona Codlea, autostrada va ocoli municipiul pe la est (la aproximativ 2 km) şi va intersecta DJ 112J, la circa 2,5 km sud faţă de localitatea Dumbrăviţa.
În continuare traseul se desfăşoară pe un culoar cuprins între de DN1 şi Dealul Frumos, intersectează din nou calea ferată Braşov – Făgăraş şi Valea Hamaradia. În continuare, va trece pe lângă satul Vlădeni, la aproximativ 0,6 km, apoi va merge relativ paralel cu DN 1, trecând prin zona montană dintre Vlădeni şi Perşani.
La Perşani, autostrada va trece pe la nord de o fostă carieră de piatră, pentru a se evita demolarea unor locuinţe şi se va îndrepta spre Şercaia, prin nordul satului Vad, iar punctul final va fi aproape de Făgăraş, între Mândra şi Toderiţa, informează bzb.ro.
Citește și: VIDEO 73.000.000 € costă singurul tronson din Transalpina de Apuseni. Pe unde va trece aceasta
Pe lângă nodurile rutiere de la Codlea şi Făgăraş, va mai fi amenajat un nod rutier şi în zona Şercaia, acesta urmând să asigure legătura cu DN 1, cu DN 1S (Şercaia-Hoghiz) şi cu DN 73 A (Şercaia – Şinca – Zărneşti).
Traseul va include 27 de viaducte, poduri şi pasaje peste cursuri de apă, văi sau căi de comunicaţii. De asemenea, peste autostradă vor trece trei pasaje (care vor deservi drumuri locale), dar şi două ecoducte, ambele în zona montană de la Perşani.
De asemenea, pentru a se construi autostrada, va fi deviat cursul pârâului Vulcăniţa (la Codlea).