Când încep lucrările la Prelungirea Ghencea pe 4 benzi și la „autostrada” București - Alexandria

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 07.11.2023 - 14:44
Când încep lucrările la Prelungirea Ghencea pe 4 benzi și la „autostrada” București - Alexandria - Foto: Arhivă/captură video
Când încep lucrările la Prelungirea Ghencea pe 4 benzi și la „autostrada” București - Alexandria - Foto: Arhivă/captură video

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat că CNAIR va semna în câteva zile contractul pentru lărgirea la 4 benzi a bulevardului de un kilometru Prelungirea Ghencea și că se pregătește licitația pentru „autostrada” București - Alexandria.

SHARE

Coșmarul din traficul din Prelungirea Ghencea se pare că se apropie de final, după 16 ani. Primii bani au fost alocați în 2007, dar nu s-a mișcat nimic.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat marți, 7 noiembrie, că CNAIR va semna în câteva zile contractul pentru lărgirea la 4 benzi a bulevardului de un kilometru Prelungirea Ghencea, până la Pasajul Domnești. 

Lucrarea a fost câștigată de asocierea TRACON S.R.L. – ACVATOT SRL, același constructor care a finalizat Pasajul Domnești.

Citește și: Un ciot din Autostrada Unirii, ultimul prin PNRR, adjudecat de un constructor turc. Când va fi gata

Valoarea contractului este de 41,91 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este din fonduri externe nerambursabile.
 
Durata contractului este de 12 luni, din care 2 luni perioada de proiectare și 10 luni perioada de execuție a lucrărilor, ceea ce înseamnă că, teoretic, cel târziu până la sfârșitului anului 2024 pe Prelungirea Ghencea ar trebui să se circule pe 4 benzi.

Proiectul lărgirii bulevardului Prelungirea Ghencea prevede:

- lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești)
- realizarea pistelor pentru biciclete
- amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m
- modernizarea sistemului de iluminat
- realizarea sistemului de canalizare pluvială
- amenajarea a 2 stații de autobuz
- amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București
- amenajarea unor intersecții semaforizate:
- intersecția dintre Prelungirea Ghencea - Acces Cartierul Latin (km 4+710)
- intersecția dintre Prelungirea Ghencea - Accese (km 4+850)
- trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220)
 

Licitația pentru Autostrada București - Alexandria, A6, promisă în primăvara anului 2024. În 2022, Grindeanu spunea că va fi în prima parte a lui 2023

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat, de asemenea, că CNAIR va scoate la licitație executia lucrărilor pentru „autostrada” București - Alexandria, A6, în primăvara anului 2024. 
 
În septembrie 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu promitea că licitația pentru proiectarea și execuția A6 București – Alexandria va fi lansată în prima parte a anului 2023, imediat după finalizarea studiului de fezabilitate.
 
Dar Studiul Arheologic Etapa 1 Raport privind Evaluarea Preliminară a fost aprobat abia în iulie 2023 și, apoi, au urmat Certificatele de Urbanism de la toate Consiliile Judeţene de pe traseu. 

Cum arată pe hârtie viitoarea „autostradă” București – Alexandria: 77 km, 47 pasaje, 10 noduri

„Autostrada” București - Alexandria e, de fapt, drum expres. În ianuarie 2023, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu anunța că Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a aprobat traseul Autostrăzii București-Alexandria. Dar, în aprilie 2022, CNAIR a semnat elaborarea studiului de fezabilitate pentru un drum expres.

Spre deosebire de autostradă, pe drumul expres sunt permise, de exemplu, încrucișări de nivel cu alte drumuri de circulație, iar traficul în intersecții este de cele mai multe ori reglementat de semafoare sau prin sens giratoriu. De asemenea, drumul expres nu dispune de bandă de siguranță. 

Drumul expres București - Alexandria traversează UAT-urile 𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃 - Dărăști, Măgurele, 𝗚𝗶𝘂𝗿𝗴𝗶𝘂 - Mihăilești, Iepurești, Bulbucata, Letca Noua, Ghimpați, 𝗧𝗲𝗹𝗲𝗼𝗿𝗺𝗮𝗻 - Bujoreni, Botoroaga, Drăgăneşti-Vlasca, Băbăița,
Măgura, Orbeasca, Alexandria, Mavrodin, Buzescu:
 
- 77 km lungime traseu
- 47 pasaje și viaducte

- 10 noduri rutiere:
 Nod 1 (km 1+750) - București, legătură A0 km 78+957 și Drumul Radial 10 - Măgurele Expres;
 Nod 2 (km 9+392) - Mihăilești, legătură DJ412A;
 Nod 3 (km 12+818) - Mihăilești, Iepureşti, legătură DMV Giurgiu;
 Nod 4(km 15+710) - Stâlpu, legătură DN6(E72);
 Nod 5 (km 25+950) - Letca Noua, legătură DN61; 
 Nod 6 (km 36+256) - Letca Veche, legătură DJ601D;
 Nod 7 (km 44+239) - Tunari, legătură DJ503;
 Nod 8 (km 59+626) - Vităneşti, legătură DN6(E70);
 Nod 9 (km 69+759) - Alexandria, legătură DJ504;
 Nod 10 (km 75+365) - Alexandria, legătură DN6F(E70) km 9+301.

Spații de servicii
1) km 1+750 - Centru Întreținere și Coordonare CIC + S3
2) km 25+950 - CIC + S3
3) km 75+365 - CIC + S3
Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te