”Şinele de cale ferată trebuie modernizate, avem nevoie de vagoane de marfă potrivite - Guvernul german lucrează la asta”, a afirmat Annalena Baerbock la sosirea pentru întâlnirea cu omologii săi din Uniunea Europeană, la Luxemburg.
Ea a adăugat că este cert că nu vor putea fi scoase toate cerealele din porturile ucrainene, însă chiar şi eliberarea unei părţi, pe diferite rute, va ajuta, deoarece situaţia actuală reprezintă o ”provocare globală”.
Pe căile ferate de la noi se circulă, în realitate cu 17 kilometri pe oră, în medie.
O spune Eduard Iancu, director Deutsche Bahn Cargo România: „Noi avem locomotive care pot să meargă lejer cu 120 de km/h oră, vă spun că nu avem unde să mergem cu aceste viteze. Noi operăm trenuri în toată Europa. Aş vrea să vă spun că media europeană la acest moment, ca şi viteză de circulaţie, înseamnă 50 km pe oră. În România, viteza medie de circulaţie este de 17 km/h, până la acest moment, cea mai joasă viteza de circulaţie.”
Citește și: VIDEO „Indestructibilul” tanc rusesc T-90M Proryv, făcut praf și pulbere de rachetele sovietice RPG7