Drumul Expres Oradea – Arad rămâne un vis. „Îngropat” peste 10 ani, tergiversat de încă 3

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 17.04.2024 - 10:33
Drumul Expres Oradea – Arad rămâne un vis. „Îngropat” peste 10 ani, tergiversat de încă 3 - Foto: CJ Bihor
Drumul Expres Oradea – Arad rămâne un vis. „Îngropat” peste 10 ani, tergiversat de încă 3 - Foto: CJ Bihor
Drumul Expres Oradea – Arad rămâne un vis. „Îngropat” peste 10 ani, tergiversat de încă 3 - Foto: ebihoreanul.ro
Drumul Expres Oradea – Arad rămâne un vis. „Îngropat” peste 10 ani, tergiversat de încă 3 - Foto: ebihoreanul.ro

Drumul Expres Oradea – Arad rămâne un vis. „Îngropat” peste 10 ani de fosta CNADNR , proiectul este tergiversat de încă 3. A fost deblocat în 2021 și predat CNAIR la sfârșitul lui 2023, dar licitațiile merg greu. Pentru 2 din cele 3 trosoane, tocmai au fost blocate.

SHARE

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a oprit licitațiile pentru 2 din cele 3 tronsoane ale Drumului Expres Oradea - Arad. Caietele de sarcini întocmite de specialiștii CNAIR, se pare că, au probleme, iar unul dintre constructorii interesați de lucrări a cerut zeci de clarificări. 

Citește și: VIDEO 161.000.000 lei/km costă autostrada care trece Carpații. Când va fi terminată?

Drumul Expres Oradea – Arad rămâne un vis. „Îngropat” peste 10 ani, tergiversat de încă 3

Proiectul Drumului Expres Oradea - Arad, cu o lungime totală de 140 km, a fost „îngropat” peste 10 ani de fosta CNADNR.

În 2021, planul acestuia a fost resuscitat de CJ Bihor și CJ Arad, alături de primăriile Oradea și Arad, încheind un parteneriat, preluându-l de la CNAIR și actualizându-i studiul de fezabilitate.

Iar la sfârșitul lui 2023, după ce autoritățile locale au obținut toate avizele necesare, inclusiv Hotărâri de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici și a culoarului de expropriere, proiectul a fost predat CNAIR, care a organizat licitațiile pentru cele trei tronsoane în care DX Oradea - Arad este împărțit.

Caietele de sarcini de sarcini întocmite de specialiștii CNAIR, se pare că, au probleme, însă. 

Citește și: VIDEO 32 km din Autostrada Ford trebuie terminați în august 2024. UMB, corijent: A ajuns doar la 48%

Pe 9 aprilie 2024, chiar în ziua în care expira termenul pentru depunerea ofertelor, CNAIR a suspendat procedura pentru Lotul III -  Chișineu Criș - Arad, de 47,07 km + 2,9 km de drum de legătură cu zona industrială a municipiului Arad

Iar pe 10 aprilie 2024, cu o zi înainte să expire termenul limită pentru depunerea ofertelor, CNAIR a suspendat licitația și pentru Lotul I al DX Oradea – Arad, dintre Oradea și Salonta (33,7 km + 5,3 km drum de legătură cu DN 79).

Potrivit ebihoreanul.ro, CNAIR a suspendat cele două licitații în urma a zeci de cereri de clarificări înregistrate de compania Strabag, unul dintre constructorii interesați de proiecte și cel care, recent, a încheiat lucrările la drumul de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania. 

Liciația pentru Lotul II al DX Oradea – Arad, dintre Salonta și Chișineu Criș (39,7 km, plus încă 10 km de drum de legătură cu noul punct de frontieră din Salonta). 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te