VIDEO Lotul autostrăzii Sibiu-Pitești cu primul tunel de autostradă din țară, la 42%. Gata în 2027?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 05.07.2024 - 13:57
Lotul autostrăzii Sibiu-Pitești cu primul tunel de autostradă din țară, la 42%. Gata în 2027? - Foto: Facebook/Cristian Pistol
Lotul autostrăzii Sibiu-Pitești cu primul tunel de autostradă din țară, la 42%. Gata în 2027? - Foto: Facebook/Cristian Pistol

Lucrările pe lotul autostrăzii Sibiu-Pitești cu primul tunel de autostradă din țară, care se sapă la Momaia, au ajuns la 42%. Conform contractului, segmentul de 9,86 kilometri lungime ar trebui să fie gata în prima parte a anului 2027.

SHARE

În plin scandal din cauza închiderii totale a traficului pe Valea Oltului, una dintre cele mai aglomerate șosele din România, timp de o lună, începând din 8 iulie, pentru lucrări la viitoarea Autostradă Sibiu-Pitești, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și șeful CNAIR, Cristina Pistol, au mers, vineri, 5 iulie, pe șantierul lotul 4 al autostrăzii Sibiu-Pitești, cea care include primul tunel la nivel de autostradă din țară. 

Citește și: Valea Oltului, închisă total pentru Autostrada Sibiu-Pitești. Existau soluții, dar trebuiau gândite

Lotul autostrăzii Sibiu-Pitești cu primul tunel de autostradă din țară, la 42%

„Ritm de lucru foarte bun pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești! (...) 

Lucrările au ajuns la un #stadiu fizic de 42,3%, iar finalizarea lor este prevăzută (conform contractului) în prima parte a anului 2027.

Însă, în acest ritm, este foarte posibil ca lucrările pe acest șantier să fie finalizate mai devreme decât prevede termenul contractual”, a postat pe Facebook, șeful CNAIR Cristian Pistol.

Citește și: Revoltă din cauza închiderii Văii Oltului și podului Giurgiu-Ruse. Ce soluții propun transportatorii

„Evoluție foarte bună pe șantierul Secțiunii 4 (Tigveni - Curtea de Argeș) din Autostrada Sibiu- Pitești.

Pe cei 9,86 km, constructorul austriac a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de aproape 43%.

500 de muncitori și 200 de utilaje lucrează la:
- terasamente
- consolidări
- structuri
- un tunel.

Contractul cu o valoare 1,67 de miliarde de lei (fără TVA) - finanțat prin PT- trebuie finalizat cel târziu în anul 2027.

Cea mai complexă lucrare de pe acest sector de autostradă este tunelul Momaia (1,3 km), format din două galerii, la care s-au forat, până în prezent, 760,5 m pe calea 1 și 651,2 m pe calea 2.



După finalizarea lucrărilor pe toate cele 4 secțiuni aflate acum în execuție, cel mai târziu în 2028 (cele două secțiuni montane), autostrada Sibiu – Pitești (parte din #A1) va avea 122 km.

Pe 13,17 km, între Sibiu și Boița se circulă deja din luna decembrie 2022.

La ora actuală mai este în lucru secțiunea 5 (Curtea de Argeș - Pitești) în lungime de 30,35 km, iar secțiunea 2 (Boița - Cornetu), în lungime de 31,33 de km, a intrat sectorizat în execuție.

Secțiunea 3 (Cornetu - Tigveni) în lungime de 37,4 km, este acum în faza de proiectare și anul acesta trebuie de asemenea să intre de asemenea în faza de construcție”, a relatat pe pagina sa de Facebook și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te