Grindeanu anunță lucrări pe 125 km de autostradă în Moldova. Restanțe din 2017, pe când era premier

DE Petre Bădică | Actualizat: 25.01.2022 - 16:42
Grindeanu anunță lucrări pe 125 km de autostradă în Moldova. Restanțe din 2017, pe când era premier / FB
Grindeanu anunță lucrări pe 125 km de autostradă în Moldova. Restanțe din 2017, pe când era premier / FB

Moldova este regiunea cea mai săracă în autostrăzi, deși proiecte de infrastructură rutieră au fost promise de toate partidele aflate la putere în ultimele decenii. Doar 16 kilometri de autostradă are Moldova.

SHARE

Doar 16 kilometri de autostradă are Moldova, pe șoseaua de centură Bacău. În acest moment nu se lucrează nici pe Autostrada Moldovei, nici pe Autostrada Unirii. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că lucrurile se vor schimba chiar din acest an.

Citește și: Raluca Alexandrescu: „Potențialul de creștere al AUR și al liderilor săi nu pare a fi epuizat“

Grindeanu anunță lucrări pe autostrăzile Moldovei

„24 ianuarie 2022 A7 - Autostrada Moldovei. Anul acesta începe construcția primelor sectoare ale autostrăzii care leagă Muntenia de Moldova!

Ploiești-Buzău: 63,25 km Contractele pentru cele 3 loturi ale acestei secțiuni urmează să fie semnate.

Citește și: Numai patru centimetri de autostradă, construiți, după 1989, pentru fiecare român. În Moldova, zero

Buzău-Focșani: 82,44 km A fost aprobat Proiectul Tehnic! Lansarea în licitație a contractului pentru construcția acestei secțiuni a intrat în linie dreaptă. Sunt primii pași concreți pentru unirea Munteniei cu Moldova prin infrastructură rutieră modernă”, a anunțat pe Facebook ministrul Transporturilor.

Autostrada Ploiești – Buzău: evaluarea opfertelor a fost amânată

Autostrada Ploiești – Buzău va costa 1,14 milioane de lei fără TVA și ar urma să fie finalizată în anul 2024.

„Proiectul va fi finanțat în etapa de execuție prin PNRR. A fost lansată procedura de licitație pentru atribuirea contractului execuțiilor lucrărilor la 1 iunie 2021. Au fost depuse 39 de oferte. Deschiderea opertelor a avut loc în data de 16 septembrie 2021.”

Citește și: Autostrăzile care au sărăcit Moldova

Contractul pentru studiul de fezabilitate a fost semnat în 2018 și finalizat, potrivit documentelor CNAIR consultate de Newsweek România.

Evaluarea ofertelor trebuia să ofere un câștigător în luna decembrie. Procesul a fost amânat până la finalul lunii februarie.

Autostrada Buzău - Focșani, fără acord de mediu

Autostrada Buzău - Focșani este mai întârziată, potrivit acelorași documente ale CNAIR. Ea va costa 1,27 miliarde de lei și anul trecut s-a terminat perioada de proiectare.

Dacă în cazul autostrăzii Ploiești – Buizău licitația a fost lansată, acest lucru nu s-a întâmplat pentru Buzău – Focșani. CNAIR susține că, în acest moment, contractul de proiectare este finalizat și în analiză și că studiile geotehnice au fost complet finalizate.

Au fost avizate nodurile rutiere și dotările autostrăzii. Proiectul nu are acord de mediu.

Promise de PSD în 2017

Cel două autostrăzi ar fi trebuit să fie deja terminate.

Cel care și-a asumat acest lucru este chiar Sorin Grindeanu, actalulul ministru al Transporturilor. El a prteluat funcția de premier la începutul lui 2017.

Tot atunci și-a asumat Programul de guvernare al PSD care stipula: „Guvernul (PSD n.red.) susține dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, construcţia unei reţele eficiente de autostrăzi, drumuri expres, şosele care să facă legătura între regiunile României, precum şi între România şi alte state, prin continuarea proiectelor, în special a proiectelor susţinute prin MasterPlan, aferente coridoarelor rutiere de legătură 113 strategică, a inter-coridoarelor, a şoselelor de centură, a transportului turistic, de interes naţional.

Dezvoltarea regională echilibrată, eliminarea decalajelor, un sistem eficient de gestionare şi întreţinere a tuturor drumurilor naţionale sunt esențiale pentru dezvoltarea transportului rutier.

În vederea dezvoltării transportului rutier, Guvernul susține următoarele investiții:

„Drumuri expres: Ploieşti-Buzău (254,800 mil Euro), Buzău – Focşani (282,36 mil. Euro), Focşani – Bacău (428,3 mil Euro), Bacău – Paşcani (388,95 mil Euro) – FEN+BS; Perioada SF si PT: 2017-2018. Execuție lucrări:2019-2021”.

Lucrările pe tronsoanele de mai sus asumate de PSD a fi deschide în 2021 nu au început.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te