Sorin Grindeanu a anunțat că, în urma unor sesizări, a dispus mai multe controale pe traseul proiectului Canalului navigabil București-Dunăre.
Citește și: VIDEO Eșec major. Podul peste Dunăre de jumătate de miliard $ nu se deschide anul acesta
Au fost date amenzi de peste jumătate de milion de lei și au fost aplicate 21 de sancțiuni firmelor care exploatează balast în zonă. IGPR a constatat comiterea a două infracțiuni, de evaziune fiscală și nerespectarea legii mineritului, Garda de Mediu a oprit activitatea a 3 firme care nu dețineau acord de mediu și a dat amenzi cu o valoare de 167.500 lei, ISCTR a amendat mai multe firme care au depășit greutatea maximă pentru transportul pe drumurile publice- 95.000 lei, iar Compania Națională Apele Române a aplicat 8 sancțiuni de 270.000 lei.
Controalele au fost desfășurate pe raza județelor Giurgiu, Ilfov și Călărași.
Citește și: VIDEO Călugărița care a câștigat „Vocea Italiei” a plecat din mănăstire și e chelneriță: E visul meu
Ministrul Transporturilor susține că, deși lucrările la Canalul București-Dunăre, începute în 1986, au intrat în conservare în 1989, proiectul nu trebuie lăsat să se degradeze iremediabil.
„Statul român intenționează să reia acest proiect care ar permite navelor fluviale să transporte mărfuri spre și dinspre București, ceea ce ar transforma Capitala României într-un important nod logistic naval. În prezent, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate privind continuarea lucrărilor pe Canalul București-Dunăre are un câștigător. Procedura se află în faza soluționării contestațiilor iar anul viitor (2023) ar urma să fie semnat contractul”, a mai precizat Sorin Grindeanu, potrivit mediafax.ro.