Willie Walsh, fost director general la IAG, firma mamă care deţine British Airways, se aşteaptă ca datele pozitive cu privire la eficacitatea vaccinurilor să convingă guvernele să înceapă să elimine treptat restricţiile.
În a doua jumătate a anului, vom vedea un context mai bun care va permite mai multor oameni să călătorească
"Există unele dovezi solide care ne permit să fim optimişti că, în a doua jumătate a acestui an, vom vedea un context mai bun care va permite mai multor oameni să călătorească", a declarat vineri Willie Walsh.
Majoritatea călătoriilor internaţionale cu avionul sunt la un nivel scăzut la aproape 18 luni de la debutul pandemiei din cauza menţinerii restricţiilor.
Willie Walsh, care a fost numit la conducerea IATA în luna aprilie, a apreciat că guvernele sunt mult prea prudente şi trebuie să schimbe regulile ca urmare a datelor care arată că viitoarele călătorii ale persoanelor vaccinate sau ale celor cu un test negativ nu reprezintă un risc pentru rata de infecţie a unei ţări.
"Criza din industria companiilor aeriene, care a fost provocată iniţial de o pandemie sanitară, este în prezent o criză provocată de restricţiile impuse de guverne", a spus Walsh.
Acesta a menţionat în special Marea Britanie, unde cei care intră în ţară din aproape orice destinaţie trebuie să fie suspuşi la cel puţin două teste coronavirus şi să intre în carantină. Walsh a criticat şi ceea ce a numit "confuzia incredibil de comică" create de mesajele mixte venite din partea mediului politic cu privire la călătorii.
Citește și: Purtător de cuvânt al PSD, ex-USR, viziona filme porno în timpul serviciului
Potrivit directorului IATA, multe din ţările plasate de Marea Britanie pe lista portocalie a statelor cu risc mediu de infecţie au în realitate rate de transmisie foarte scăzute. "Dacă aş fi vaccinat, nu aş ezita să zbor spre aceste ţări", a spus Walsh făcând referire la SUA, Spania, Franţa şi Italia, ţări care înaintea pandemiei erau destinaţii de top pentru britanici.
IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.