Potrivit interlocutorilor, prima a crescut de la aproximativ 1% din valoarea mărfii, la 1,2 - 1,25%.
Aceasta înseamnă că costul trimiterii unui tanc cu petrol rusesc în India va crește cu 200.000 de dolari.
Primele de asigurare au explodat, la navele din Marea Neagră
Un tanc petrolier poate transporta între 120.000 şi 200.000 de tone.
Creșterea, după cum spun comercianții, a afectat în principal navele care transportau petrol și produse petroliere rusești.
Citeşte şi: UE se gândește să subvenţioneze transportul cerealelor din Ucraina
Și, deși suma este mică, se adaugă la costul total al exporturilor de petrol al Rusiei, care au crescut din februarie 2022, din cauza sancțiunilor, explică Reuters, conform Dojd.
„Volumele care vin din Rusia sunt asociate cu riscuri mai mari decât altele, deși situația actuală oferă asigurătorilor o mulțime de motive pentru a crește prețurile, pentru toți cei care lucrează în porturile rusești de la Marea Neagră”, a declarat agenției unul dintre comercianți.
Citeşte şi: Grindeanu: „Creştem capacitatea de tranzit a cerealelor din Ucraina de la 2 la 4 milioane tone”
Prima de risc de război a fost adăugată la costul total al asigurării navelor-cisterne, în anul 2022, după începerea războiului din Ucraina, odată cu ieşirea Rusiei din acordul pentru cereale, la 17 iulie 2023.
De atunci, situația de la Marea Neagră a devenit și mai tensionată.