Producătorul auto Stellantis cere renegocierea Acordului Brexit, de către Marea Britanie

DE Florin Budescu | Actualizat: 17.05.2023 - 10:01
Hală de montaj auto Stellantis - Foto: Wikimedia/Ottaviani Serge/CC BY-SA 4.0
Hală de montaj auto Stellantis - Foto: Wikimedia/Ottaviani Serge/CC BY-SA 4.0

Unul din cei mai mari producători auto din lume, Stellantis, care face în UK maşini sub marca Vauxhall, a cerut guvernului de la Londra să renegocieze o parte din Acordul Brexit, ori va risca să piardă părți din industria sa auto, de 860.000 de unităţi pe an.

SHARE

Stellantis, care produce Vauxhall, Peugeot, Citroen și Fiat, s-a angajat să producă vehicule electrice în Marea Britanie.

Stellantis: Renegociaţi Brexit!

Producătorul a spus că nu mai este în măsură să respecte regulile comerciale Brexit, cu privire la proveniența pieselor.

Guvernul britanic este hotărât ca Marea Britanie să rămână competitivă în producția de mașini, a spus un purtător de cuvânt, conform BBC.

Stellantis a cerut guvernului să ajungă la un acord cu UE, pentru a păstra regulile așa cum sunt până în 2027.

Citeşte şi: Șeful Stellantis: Nu există suficiente minerale pe Pământ pentru „revoluția” mașinilor electrice

De asemenea, dorește să fie revizuite aranjamentele pentru fabricarea pieselor din Serbia și Maroc.

În urmă cu doar doi ani, al patrulea cel mai mare producător de automobile din lume a declarat că viitorul fabricilor sale din Ellesmere Port și Luton este sigur.

Dar acum Stellantis a cerut Guvernului Regatului Unit să renegocieze o parte din acordul Brexit, pe fondul unei „amenințări la adresa afacerilor noastre de export și a sustenabilității operațiunilor noastre de producție din Marea Britanie”.

Citeşte şi: Lovitură pentru industria auto din Franța: Stellantis mută o parte din producție în Ungaria

Într-o prezentare, la o anchetă a Camerei Comunelor, privind producția de mașini electrice, firma a spus că investițiile sale din Marea Britanie se bazează pe îndeplinirea termenilor stricti ai acordului de liber schimb post-Brexit.

Aceste reguli prevăd că, de anul viitor, 45% din valoarea mașinii electrice ar trebui să provină din Marea Britanie sau UE, pentru a se califica pentru comerț fără tarife.

Stellantis a spus că „acum nu poate îndeplini aceste reguli de origine”, după creșterea costurilor materiilor prime, în timpul pandemiei și crizei energetice.

Nu mai devreme de 2027

Dacă guvernul nu poate ajunge la un acord pentru a păstra regulile actuale până în 2027, de anul viitor „comerțul dintre Regatul Unit și UE ar fi supus unor tarife de 10%”.

Acest lucru ar face ca producția internă și exporturile să fie necompetitive, în comparație cu Japonia și Coreea de Sud.

„Pentru a consolida sustenabilitatea fabricilor noastre de producție din Marea Britanie, Regatul Unit trebuie să ia în considerare din nou acordurile sale comerciale cu Europa”, a spus Stellantis.

Un purtător de cuvânt al Guvernului a declarat că secretarul pentru Afaceri și Comerț, Kemi Badenoch, „a discutat acest lucru cu UE”.

Locaţii de business

Badenoch, care se va întâlni astăzi cu directorii Stellantis, „este hotărâtă să se asigure că Regatul Unit rămâne una dintre cele mai bune locații din lume pentru producția de automobile, mai ales pe măsură ce trecem la vehicule electrice”, a spus purtătorul de cuvânt.

Guvernul a înființat un fond pentru dezvoltarea lanțului de aprovizionare pentru vehicule electrice, iar în lunile următoare va întreprinde „acțiuni decisive pentru a asigura investițiile viitoare în producția de vehicule cu emisii zero”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te