Criza din industria auto, provocată mai ales de electrificarea rapidă, atinge cote din ce în ce mai alarmante. Zeci de mii de angajați sunt în pericol. Al 2-lea mare producător european se clatină puternic, de exemplu, și guvernul italian vrea să intervină.
Șomaj tehnic în premieră, în 125 ani, la una dintre cele mai vechi fabrici auto din Germania și din întreaga Europă. 1.600 oameni sunt vizați de măsura adoptată din cauza vânzărilor slabe, mai ales ale modelelor electrice.
Criza din industria auto, generată de costurile electrificării și scumpirea materiilor prime și a energiei, se adâncește. Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, al 2-lea cel mai mare producător auto din Europa, a demisionat „peste noapte”. Acțiunile grupului s-au prăbușit cu 3-6%.
Vrei să-i iei copilului mașină fără permis la 16 ani? Mai gândește-te! Testele la impact realizate de binecunoscuta organizație independentă germană Dekra arată cu micro-car-urile, cvadriciclurile, se fac praf la accident.
„Revoluția“ electrică a fost și este cumpărată la un preț mare. De la industrie cu investiții enorme, de la state cu subvenții și de la clienți cu prețuri mari.