Reconstrucția unui pod a devenit prioritate pentru CFR după ce s-a prăbușit acum 17 ani

DE Bianca Iosef | Actualizat: 31.08.2022 - 17:50
Pod feroviar - Foto: FACEBOOK/CFR Infrastructura
Pod feroviar - Foto: FACEBOOK/CFR Infrastructura

Finalizarea în termen a reconstrucţiei podului feroviar de la Grădiştea şi reluarea circulaţiei trenurilor pe ruta directă Bucureşti - Giurgiu reprezintă priorităţi pentru CFR SA în anul 2023, a declarat directorul general al companiei, Ion Simu Alexandru.

SHARE

"De 17 ani, lipsa acestui pod a privat mii de călători de un mijloc de transport direct între Bucureşti - Grădiştea - Giurgiu. După prăbuşirea podului de la Grădiştea, în anul 2005, trenurile au fost redirecţionate prin Videle, un traseu de 118 km, în loc de 74 km, dacă ar fi circulat pe ruta iniţială, ceea ce a condus automat la pierderea unui număr însemnat de călători, dar şi dezavantaje pentru traficul de marfă, deoarece retrasarea graficului de circulaţie pe ruta alternativă, prin Videle, a impus costuri suplimentare de transport şi durată mai mare de circulaţie. Îmi doresc şi sper ca ritmul de lucru şi progresul de execuţie, înregistrate pe şantierul feroviar dintre Vidra şi Comana, să fie menţinute în acest trend ascendent, iar de anul viitor, prin redeschiderea circulaţiei pe noul pod feroviar de la Grădiştea, ruta Bucureşti - Giurgiu să redevină o alternativă avantajoasă de transport, atât pentru călători şi navetişti, dar şi pentru transportatorii de mărfuri, pe care vrem să-i atragem din zona rutieră, pe calea ferată", a afirmat şeful CFR SA, conform unei postări pe Facebook.

Potrivit acestuia, în 2023 compania are ca target lansarea licitaţiei pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lotul II, un proiect în valoare de 4 miliarde de lei, care va fi finanţat din fonduri nerambursabile. Acesta prevede nu doar modernizarea liniei pentru creşterea vitezei de circulaţie la 120 km/h, dar şi electrificarea liniei, implementarea sistemelor de centralizare electronică, inclusiv sistem ERTMS nivel 2.

Citește și: S-au săturat să aștepte decizia UE. Polonia și țările baltice nu le mai dau vize rușilor

"Studiul de fezabilitate pentru Lotul II va fi finalizat până în decembrie 2022, iar anul viitor va fi lansată licitaţia pentru proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată, care asigură legătura directă între Bucureşti - via Grădiştea - Ruse, prin frontiera sudică", a adăugat directorul general al CFR SA.

Citește și:O insulă turistică din Grecia a fost lovită de două cutremure în doar 15 minute

Contractul pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor la Lotul I "Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul CF peste râul Argeş, între Vidra şi Comana", inclusiv lucrări conexe pe întregul traseu Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, a fost semnat în decembrie 2020 cu Porr Construct. Stadiul de execuţie este de 32,4%, iar termenul de finalizare este 2023.

La Lotul II "Modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră" studiul de fezabilitate se află într-un stadiu de elaborare de 96%, iar termenul de finalizare este decembrie 2022. Acesta vizează modernizarea liniei pe întregul traseu, electrificarea şi implementarea sistemelor de centralizare electronica (ERTMS nivel 2). Proiectant este Baicons Impex - Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial, conform Agerpres. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te