Record absolut. 200 km de autostradă deschiși in 2024. Pe unde se circulă cu 130 km? "Trăim scenariul de vis, la care abia îndrăzneam să ne gândim, în previziunile noastre din 5 ianuarie", anunţă API (Asociaţia Pro Infrastructură), un critic tradiţional al tuturor guvernelor şi administraţiilor de la Transporturi.
API consideră că aceasta s-a petrecut "sub presiunea alegerilor", ceea ce ar fi dus la faptul că, în viziunea ONG-ului, "anul acesta s-au aliniat toate planetele".
Record absolut. 200 km de autostradă deschiși in 2024. Pe unde se circulă cu 130 km?
Mai jos, tot ce a scris Asociaţia Pro Infrastructură:
"Retrospectiva rutieră 2024. Aho, aho, copii și frați, stați puțin și calculați, kilometrii de autostradă și drum expres inaugurați să-i numărați!
Poate nu conștientizați... dar trăim scenariul de vis la care abia îndrăzneam să ne gândim în previziunile noastre din 5 ianuarie.
Sub presiunea alegerilor, anul acesta s-au aliniat toate planetele. Ne uităm la un neverosimil record absolut: 194,77 km inaugurați în 2024 și un total de 1269,87 km de autostradă și drum expres aflați în exploatare.
Citeşte şi: Cifrele groazei. Pe ce s-au dus banii de pensie? Am făcut prea multe autostrăzi?
Cei mai mulți constructori s-au mobilizat și au lucrat pe caiet de sute de milioane de euro. Banii s-au terminat în septembrie, ministrul Grindeanu făcând rost doar de vreo 115 milioane euro la rectificarea bugetară din toamnă.
Vremea teribil de secetoasă din perioada iunie-octombrie a permis ca șantierele să fie deschise 24/24, unde s-a dorit. Și autoritățile merită câte o bilă albă pe ici pe colo, chiar dacă au în continuare prea multe negre.
Vă spuneam că în 2024 nu avem doar Mari Sfârșituri, ci și Mari Începuturi. În scenariul cel mai optimist am fi adunat aproape 196 km de autostradă pe care trebuia să avem start în teren.
Citeşte şi: Autorizaţia de construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Piteşti (A1), a fost emisă
Dar la acest capitol rămânem cu multe nereușite! Pe A1 Sibiu-Pitești Secțiunile 2 (Mapa-Cengiz) și 3 (WeBuild) avem doar viaductul Boița în execuție și, în rest, atât italienii cât și turcii doar s-au pregătit cu organizarea de șantier, acces, defrișări, proiectare și birocrație.
Tot pregătiri și pe A13 Boița-Făgăraș pe cele 4 loturi adjudecate de Makyol. Adevăratele lucrări, cum dă colțul ierbii.
Pe veriga lipsă Margina-Holdea în sfârșit UMB turează motoarele, dar nu are nicio mișcare în teren pe A8 Leghin-Moțca deși ar fi fost cazul, mai ales că vorbim de un proiect PNRR care trebuie să fie gata în 2026. Vedem în primăvară."