România are încă 28% din drumuri pietruite și de pământ. 1.000 km de autostradă, în 2022?

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 21.04.2022 - 12:47
România are încă 28% din drumuri pietruite și de pământ. 1.000 km de autostradă, în 2022? / Foto: Inquam Photos / Virgil Simionescu
România are încă 28% din drumuri pietruite și de pământ. 1.000 km de autostradă, în 2022? / Foto: Inquam Photos / Virgil Simionescu

În timp ce alții vorbesc despre autostrăzi „inteligente” și electrificate pentru viitoarele mașini autonome și eco, România are încă 28,4% din drumuri pietruite şi de pământ și doar 931 km de autostradă. Poate la finalul anului să fie atins pragul psihologic de 1.000 km.

SHARE

Structura reţelei de drumuri publice din România la începutul anului 2022

  • 86.199 kilometri de drumuri publice
  • 931 kilometri de autostradă
  • 17.530 kilometri de drumuri naţionale (20,3%)
  • 35.096 kilometri de drumuri județene (40,7%)
  • 33.573 kilometri de drumuri comunale (39,0%)

Ponderea tipurilor de acoperământ

  • 47,1% (40.571 km) drumuri modernizate, în proporţie de 93,7% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu
  • 24,5% (21.112 km) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere
  • 28,4% (24.516 km) drumuri pietruite şi de pământ

Citește și: VIDEO Drumul Expres Craiova – Pitești, promis de PSD-Olguța pentru 2016. Azi, se inaugurează 18 km

Conform datelor INS, ”la sfârşitul anului 2021 lungimea autostrăzilor măsura 931 km. La 31.XII.2021, lungimea drumurilor publice totaliza 86.199 km, din care 17.530 km (20,3%) drumuri naţionale, 35.096 km (40,7%) drumuri judeţene şi 33.573 km (39,0%) drumuri comunale”. Pentru a atinge pragul psihologic de 1.000 de kilometri de autostradă în 2022, România ar trebui să inaugureze anulul acesta 69 de kilometri de autostradă. 

Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra: 47,1% (40.571 km) drumuri modernizate, în proporţie de 93,7% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu, 24,5% (21.112 km) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 28,4% (24.516 km) drumuri pietruite şi de pământ.

Citește și: 1.240 km de autostrăzi și drumuri expres în Moldova. Lucrările nu au început. Inaugurări, după 2026

În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 31,7% din lungimea drumurilor modernizate şi 40,6% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.

Din lungimea drumurilor naţionale, 6.197 km (35,4%) erau drumuri europene, 931 km (5,3%) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 1.978 km (11,3%) erau drumuri cu 4 benzi, 297 km (1,7%) drumuri cu 3 benzi şi 36 km (0,2%) drumuri cu 6 benzi.

Lungimea drumurilor judeţene cuprindea în proporţie de 47,1% drumuri modernizate şi 35,2% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.

Citește și: FOTO 400.000 de euro aruncați: „Transalpina Clujului”, asfaltată cu valuri

Lungimea liniilor de cale ferată de folosinţă publică în exploatare: 10.764 km

La începutul anului 2022, lungimea liniilor de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însuma 10.764 km, din care 10.626 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg şi 4 km linii cu ecartament îngust, informează news.ro.

Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu era de 45,2‰. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat, în regiunea Bucureşti-Ilfov (156,4‰), regiunea Vest (58,8‰), regiunea Sud-Est (48,8‰) şi regiunea Nord-Vest (48,6‰). La aceeaşi dată, lungimea căilor principale era de 5.991 km, reprezentând 55,7% din lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te