România dă în gropi: 1.300 km drumuri județene din pământ și 111 km de drum național pietruit

DE Florin Budescu | Actualizat: 01.02.2025 - 18:43
România dă în gropi: 1.300 km drumuri județene din pământ și 111 km de drum național pietruit - Foto: gds.ro
România dă în gropi: 1.300 km drumuri județene din pământ și 111 km de drum național pietruit - Foto: gds.ro
România dă în gropi: 1.300 km drumuri județene din pământ și 111 km de drum național pietruit - Foto: oradesibiu.ro
România dă în gropi: 1.300 km drumuri județene din pământ și 111 km de drum național pietruit - Foto: oradesibiu.ro

România dă în gropi: 1.300 km drumuri județene din pământ și 111 km de drum național pietruit. Cel mai mare avantaj, pentru România de astăzi, e că Institutul Naţional de Statistică (INS) nu are decât date statistice sumare despre situaţia de dinainte de 1990.

SHARE

România dă în gropi: 1.300 km drumuri județene din pământ și 111 km de drum național pietruit. Cel mai mare avantaj, pentru România de astăzi, e că Institutul Naţional de Statistică (INS) nu are decât date statistice sumare despre situaţia de dinainte de 1990, din vemea comunismului.

De exemplu, dacă discutăm despre lungimea drumurilor publice, pe categorii de drumuri, Statistica ştie că, înainte de 1990, în România erau în total 16.592 km de drumuri publice modernizate, dintre care 12.601 km naţionale.

România dă în gropi: 1.300 km drumuri județene din pământ și 111 km de drum național pietruit

Comparativ, acum avem 42.692 km de drumuri publice modernizate, dintre care 16.917 km naţionale. Dacă la nivel general pare că s-a lucrat serios pe infrastructură, la drumuri naţionale progresul e jenant de mic: 4.316 km în plus, în 34 de ani.

Dacă analizăm celelalte date pe care ni le dă astăzi INS, avem: 15.359 km de drumuri pietruite, în toată ţara, dintre care 7.666 km drumuri de pământ.

Mai avem 11 km drumuri naţionale pietruite, ca la începutul secolului XX, dar şi 18 km de pământ, ca pe vremea lui Bibescu Vodă.

Citeşte şi: Unul din motivele pentru care se moare pe drumurile din România: Avem cea mai mică densitate din UE

18.051 km de drumuri judeţene au fost modernizate, orice ar însemna aceasta, iar 3.427 km încă sunt pietruite şi 1.302 km de pământ.

Cu drumurile acestea judeţene lucrurile sunt foarte complicate. Una dintre scurtăturile cele mai eficiente, pentru a ajunge la Buzău, până la edificarea A3, era prin Mizil.

Via trei drumuri judeţene, pe două până la trei benzi, pe alocuri, pe care ziua se circula decent. Noaptea însă, mai ales când ploua, era foarte complicat: nu există iluminat public.

Citeşte şi: VIDEO O căruță dă nas în nas cu mașina Poliției în giratoriu, pe cotrasens, în mijlocul orașului

La drumurile comunale, situaţia este şi mai jalnică: 7.724 km sunt modernizate, altele 11.821 km sunt pietruite şi 6.346 km sunt de pământ.

România dă în gropi: 1.300 km drumuri județene din pământ și 111 km de drum național pietruit - Foto: oradesibiu.ro

Foarte sugestiv este ce s-a întâmplat în “vârful piramidei”, la capitolul autostrăzi: în 2023, faţă de anul, precedent, se construiseră în plus 43 de kilometri de autostrăzi.

Iar în anul 2024 au fost inauguraţi 200 de kilometri de autostradă. Probabil, pentru că 102 ar fi trebuit să fie pe A7 – Autostrada Moldovei, pe care în realitate nu sunt gata atât de mulţi kilometri.

Te duce gândul la faptul că lucrurile realizate se datorează faptului că a fost an electoral.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te