România, melcul autostrăzilor. A construit 806 de kilometri în 52 de ani

DE Alexandru Pop | Actualizat: 07.02.2019 - 14:48
Cei 597 de kilometri de autostradă construiți după Revoluție și cele câteva noi lucrări de artă (poduri, pasaje, tuneluri, etc.) sunt zero în raport cu nevoia de mobilitate.
Cei 597 de kilometri de autostradă construiți după Revoluție și cele câteva noi lucrări de artă (poduri, pasaje, tuneluri, etc.) sunt zero în raport cu nevoia de mobilitate.

Lucrările la prima autostradă din România, A1 București – Pitești, au început în februarie 1967. După 5 ani, au fost inaugurați 96 de kilometri. Acum, 52 de ani mai târziu, rețeaua de autostrăzi măsoară doar 806 de kilometri, în contextul unui parc auto de 160 de ori mai mare.

SHARE

Lipsa autostrăzilor atârnă ca o piatră de moară de gâtul dezvoltării economice a României, putând duce la stagnarea investițiilor și chiar la relocarea uzinelor Dacia și Ford. În 2017, Yves Caracatzanis, fostul CEO Dacia, a subliniat că „lipsa autostrăzii Sibiu-Pitești nu este o problemă doar pentru Dacia, este o problemă pentru toți românii. Infrastructura e o problemă pentru toată România... Suntem puțin supărați, fiindcă, în termeni de competiție, alte țări stau mai bine“. Și acesta este doar un exemplu.

Guvernanților nu pare să le pese, însă. Dacă la jumătatea anilor 1960, conform cărții ”Scurtă istorie a fabricației de  autoturime în România”, numărul autovehiculelor din țara noastră abia depășea 50.000 de unități, la începutul acestui an parcul auto a sărit de 8.000.000 de unități (mașini, utilitate ușoare, camioane, etc.). Iar, în mare, infrastructura rutieră din România, este aproape identică cu cea din anii 1970.

Citește și ... Autostrada lui Manole - România se împiedică în drumuri

Cei 597 de kilometri de autostradă construiți după Revoluție și cele câteva noi lucrări de artă (poduri, pasaje, tuneluri, etc.) sunt zero în raport cu nevoia de mobilitate. Iar scenariul de coșmar pentru investitori și șoferi continuă.

Citește și ... Promisă de Tăriceanu în 2005, amânată de Dragnea pe perioadă nelimitată

Deși la sfârșitul lunii noiembrie președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care prevede construirea Autostrăzii Unirii, A8 Ungheni-Iași-Târgu Mureș, în proiectul de buget pe 2019 al Guvernului Dăncilă nu sunt bani decât pentru circa 200 de metri de autostradă. De asemenea, Asociaţia Pro Infrastructură susţine că scenariul realist indică construirea a 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist, 69,18 km, orice alte afirmaţii fiind "promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane şi minciuni gogonate".

Evoluția rețelei de autostrăzi din România din 1967 până în prezent

·        1967 – piatra de temelie la A1 București – Pitești

·        1972 – 96 km

·        1987 – 113 km (+18 km)

·        2004 – 210 km (+97 km)

·        2007 – 261 km (+51 km)

·        2009 – 303 km (+42 km)

·        2010 – 330 km (+27 km)

·        2011 – 398 km (+68 km)

·        2012 – 499 km (+101 km)

·        2013 – 607 km (+108 km)

·        2014 – 678 km (+71 km)

·        2015 – 710 km (+32 km)

·        2016 – 732 km (+22 km)

·        2017 – 750 km (+18 km)

·        2018 – 806 km (+56 km)

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te