„Așa cum am promis, investim pentru un transport public civilizat!
Ieri, în ședința Consiliului General al Municipiului București, a fost votată propunerea Grupului consilierilor PNL de creștere a capitalului social al STB. Au fost alocați 301.644.000 lei, bani care vor fi folosiți pentru:
Construcția unei autobaze noi, electrice, în Giulești: 42.000.000 lei
Modernizarea a 50 de tramvaie V3A – 176.300.000 lei
Modernizarea a 20 de tramvaie Tatra – 65.450.000 de lei
Finalizarea unui tramvai Bucur LF – 6.800.000 de lei
Toate cele 70 de tramvaie vor fi transformate capital. Folosim doar șasiul celor vechi, pe care vom adapta un tramvai nou, care să răspundă cerințelor actuale de transport:
Accesibilitate sporită, cu podeaua la nivelul peronului pentru o porţiune de cel puţin 35% din întreaga suprafaţă a tramvaiului
Sisteme de climatizare
Mobilier nou și confortabil
Pereți interiori din fibră de sticlă, mai rezistenți
Elemente de siguranță noi
Lucrările de modernizare se fac la noi, la Uzina de Reparații Ateliere Centrale a STB (URAC).
_______
Modernizarea transportului public a început în ultimii 2 ani:
Avem primele tramvaie noi, Imperio, care circula pe linia 41
Avem validatoare electronice, pentru plata digitală a tichetului de călători în TOATE autobuzele, troleibuzele și tramvaiele
Avem tichet unic de călătorie.
Am cumpărat 100 de troleibuze
Anul acesta continuăm:
Cumpărăm autobuze noi, electrice (100 unități)
Modernizăm stațiile și peroanele
Modernizăm autobazele și depourile
Modernizăm flota de tramvaie
Modern. Confortabil. Accesibil.
Noul transport public din București”, a anunțat viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu, pe pagina sa de Facebook.
650.000 € modernizarea unui tramvai Tatra de 50 de ani, 700.000 € modernizarea unui tramvai V3A, 1,36 milioane € finalizarea unui tramvai Bucur LF
Conform propunerii votate de CGMB, Uzina de Reparații Ateliere Centrale a STB (URAC) va moderniza 50 de tramvaie V3A cu 176.300.000 lei (circa 35 milioane euro), ceea ce înseamnă un cost de circa 700.000 euro per bucată, și 20 de tramvaie Tatra cu 65.450.000 lei (circa 13 milioane euro), ceea ce înseamnă un cost de circa 650.000 euro per bucată.
Mult, puțin? Stelian Bujduveanu a explicat, în comentariile postării sale pe Facebook, că „Transformăm tramvaiele vechi pentru că este un proces mai ieftin, la îndemâna și mai rapid pentru a crea condiții optime de transport. În paralel, continuăm achiziția de tramvaie noi”.
Conform STB, societatea are încă în exploatare 80 de tramvaie Tatra T4R. Livrarea lor a început în 1973, pentru ITB, toate exemplarele (130 de unități) intrând în circulație până la finalul anului 1975. Prin urmare, toate au 48-50 de ani vechime. Tramvaiele Tatra T4R au 15 metri lungime, 4 motoare de 40 kW și o capacitate de până la 88 de pasageri. Mare parte dintre ele au fost exploatate până la începutul anilor 2010, când a fost casată o serie de 36 de vagoane, în timp ce alte 14 au fost modernizate în cadrul proiectului Bucur 1, la care s-a renunțat din cauza costurilor ridicate și a rezultatelor nesatisfăcătoare. În prezent, tramvaie Tatra T4R mai circulă pe liniile 8, 19 și 47.
Citește și: FOTO Noile tramvaie Astra pentru București, omologate. Cum arată și pe linii vor circula
Familia de tramvaie articulate bucureștene V3A este o grupare de mai multe tipuri de tramvaie standardizate, construite începând cu anul 1971 la Uzinele de Reparații-Atelierele Centrale. La finalul anilor 1970, de exemplu, în parcul rulant de tramvaie ITB se aflau 293 de vagoane V3A, conform wikipedia.org. Iar cea de-a treia generație de tramvaie V3A, V3A-2010-CA, este produsă începând din 2010.
Tramvaiul Bucur LF („Low Floor”, în română „Bucur cu Podea Joasă”), fabricat la URAC începând din 2007, a fost primul tramvai din România cu podea joasă. STB are în exploatare 16 unități.
1,7 milioane euro, un tramvai Imperio nou
Cele 100 de tramvaie Astra Imperio produse de consorțiul româno-chinez Astra Vagoane Arad și compania chineză de stat China Railway Rolling Stock (CRRC Qingdao Sifang Co Ltd) și achiziționate recent de PMB, din care câteva deja circulă pe linia tramvaiului 41, au valoare totală de aproape 845,7 milioane lei (circa 170 milioane euro). Ceea ce înseamnă un preț de aproximativ 1,7 milioane euro per bucată.
Garniturile Astra Imperio Metropolitan au 36 de metri lungime, podeaua complet coborâtă, cinci uşi duble şi sunt dotate cu aer condiţionat. Capacitatea este de 220 de călători, din care minim 56 pe scaune, plus o platformă rabatabilă sau culisantă cu acţionare manuală pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaun cu rotile.
Dintr-un total de 410 tramvaie aflate în parcul rulant al STB, 323 și-au depășit durata de viața. Informația apare într-o notă de fundamentare pentru achiziția a 46 de tramvaie noi cu 142 de milioane de euro, bani din PNRR.
“Actualul parc de tramvaie, cu o vechime medie de aproximativ 20,61 de ani, face față cu greu la necesitățile unui transport sustenabil. Astfel, tramvaiele utilizate în prezent au un grad mare de uzură și necesită activități de mentenanță, unele fiind imobilizate din cauza investiției lipsei pieselor de schimb”, se arată în nota de fundamentare, conform buletin.de.