Transporturi: Nici un euro din PNRR pentru infrastructură rutieră nu se va pierde

DE Alexandru Pop | Actualizat: 23.05.2024 - 15:37
Transporturi: Nici un euro din PNRR pentru infrastructură rutieră nu se va pierde - Foto: Youtube/Asociaţia Pro Infrastructură
Transporturi: Nici un euro din PNRR pentru infrastructură rutieră nu se va pierde - Foto: Youtube/Asociaţia Pro Infrastructură

Transporturi: Nici un euro din PNRR pentru infrastructură rutieră nu se va pierde. Dorinel Umbrărescu, directorul asocierii de firme UMB, dă asigurări ca niciun ban din PNRR nu se va pierde.

SHARE

Transporturi: Nici un euro din PNRR pentru infrastructură rutieră nu se va pierde. Dorinel Umbrărescu, directorul asocierii de firme UMB, dă asigurări ca niciun ban din PNRR nu se va pierde, întrucât toate șantierele lucrează în ritm accelerat și vor fi gata la timp, unele chiar mai devreme, promite acesta.

Umbrărescu și mai mulți directori ai săi s-au întâlnit la Timișoara cu conducerea ministerului Transporturilor și cu alți oficiali.

Transporturi: Nici un euro din PNRR pentru infrastructură rutieră nu se va pierde

Programul 2021-2027 pentru Transport are o alocare de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde fonduri europene nerambursabile dedicate infrastructurii mari de transport rutier, feroviar și naval. 

Conform Secretarului de Stat Scrioșteanu, grupul de firme UMB are cele mai multe contracte finanțate prin PNRR.

În ceea ce privește tronsonul A1 Lugoj - Deva, despre care s-a discutat în ședința de la Timișoara, constructorul dă asigurări că va fi gata cu 6 luni mai devreme de termen.

Citeşte şi: Câciu: „La momentul acesta, din PNRR avem contracte încheiate de 36 de miliarde de euro”

Tronsonul pe care se află și lotul “tunelurile urșilor” este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul țării, deoarece va lega direct Timișoara de Sibiu, circulându-se numai pe autostradă.

Tronsonul lipsă din A1 Lugoj - Deva măsoară 9,14 km și va avea 2 tuneluri forate în lungime de 2,13 km ambele. Costul lucrărilor pentru întregul tronson sunt de 1,82 miliarde de lei, fără tva, bani din fonduri europene.

Aproape 150 km din Autostrada Moldovei vor fi dați în folosință până la finalul anului.

În ședința cu oficialii, Umbrărescu a declarat că și pe A7 – Autostrada Moldovei lucrările sunt în ritm accelerart, iar până la finalul acestui an se încearcă finalizarea a 147,8 km din aceasta, obiectiv anunțat recent și de premierul Marcel Ciolcu și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Citeşte şi: 16 milioane de euro disponibile în PNRR, pentru digitalizarea bibliotecilor publice

Și pentru A7 finanțarea este exclusiv din bani europeni. Autostrada Moldovei urmează să aibă un total de 319 km și va lega Vama Siret de Municipiul Ploiești.

Aceasta reprezintă cel mai mare șantier din România la ora actuală și totodată cea mai importantă investiție făcută după Revoluție în nord-estul țării. PSD este partidul care introduce în România salariul minim european, are cei mai mulți primari și președinți de Consilii Județene campioni ai proiectelor cu bani de la Comisia Europeană și a reușit, în actuala guvernare, să ducă absorbția de fonduri europene la peste 97%.

PSD este partidul care introduce în România salariul minim european, are cei mai mulți primari și președinți de Consilii Județene campioni ai proiectelor cu bani de la Comisia Europeană și a reușit, în actuala guvernare, să ducă absorbția de fonduri europene la peste 97%.

~articol promovat de Partidul Social Democrat - Alianta PSD-PNL CMF 41240002~

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te