„La tunelul de sub Mont Blanc, ce leagă Franța de Italia, s-a lucrat 3 ani, între 1959 si 1962. Un tunel de peste 11 kilometri. La el au lucrat 5 ingineri și 350 de muncitori.
Cu tehnologia de atunci, a fost săpat, într-un timp record, un tunel care are deasupra lui 2.450 m de munte.
Citește și: Statul a încasat 1,5 miliarde de lei din rovinietă în anul în care a deschis 15 km de autostradă
Tunelul lipsă de 2 km, de sub dealurile dintre Deva si Lugoj, care ar trebui să facă funcțional acel ciot de autostradă lipsă, va fi construit în… 34 de luni. După 12 luni de proiectare, din 2022. Și după vreo 10 ani de întârziere.
Cu tehnologia de acum, vom săpa, în același timp, un tunel de 6 ori mai mic. Nu mai vorbesc de ce altitudine este peste acest tunel sau ce stâncos nu este terenul.
Cred că orice altă vorba este de prisos!”, a apreciat Cristian Păun, profesor la ASE București, pe Facebook.
Citește și: VIDEO Valea plângerii, pe lotul 2 al autotrăzii A7 Ploiești-Buzău. Șantierul, încremenit în rapiță
Finalizarea tronsonului lipsă al autostrăzii A1, Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul României, terminarea sa însemnând că se va merge pe autostradă de la Sibiu la Arad.