„În ultimii ani, nu se pune accentul pe tehnica citirii pe minut.
O problemă mai mare a elevilor noștri este înțelegerea celor citite.
Dar și mai mare problema este că elevii noștri ajung în clasa a 9-a și nu pot citi.
Așadar, pentru automatizarea tehnicii citirii, este recomandabil ca până la finele clasei I, elevii să citească în jur de 30-35 de cuvinte sau 180-210 semne PE MINUT.
În clasa a 2-a, 55-60 de cuvinte, 330-360 semne.
În clasa a 3-a - 75-80 de cuvinte, 450-480 semne.
În clasa a 4-a - 95-100 cuvinte, 570 - 600 semne.
Au fost timpuri când consideram 120 de cuvinte norma pentru citirea automatizată.
Însă, din păcate, gradul de analfabetism funcțional este în creștere în ultimii ani.
De acest lucru poate fi considerată responsabilă evoluția tehnologiilor, care ne face mai leneși și ne face să intuim mai mult cele scrise decât să le receptăm adecvat.
Aceste norme sunt pentru citirea la prima vedere a unui text selectat potrivit vârstei.
Pentru alte tipuri de citire cum ar fi - citirea de cunoaștere sau citirea unui text cunoscut normele se pot avansa un pic”, scrie profesoara pe FB.
Sursa: AICI
Copiii citesc, dar nu înțeleg
42% dintre copiii și adolescenții români sunt analfabeți funcțional. 2 din 3 copii din mediul rural sunt nevoiți să renunțe la școală pentru că nu au acoperite nici măcar nevoile de bază, iar școala în condițiile acestea este departe de a fi o prioritate.