Reprezentanții elevilor spun că, deși în 19 septembrie Ministerul Educaţiei a transmis către inspectoratele şcolare judeţene o adresă prin care solicită ca toate unităţile de învăţământ să fie conectate la platformele digitale de învăţare, puse la dispoziţie de către Google şi Microsoft, pentru a facilita învăţarea în mediul online a elevilor, sunt peste 800.000 de copii cae nu au acces la un dispozitiv conectat la Internet.
Consiliul Elevilor a mai susținut și că, potrivit Legii Educaţiei, sistemul educaţional din România ar trebui să aibă două platforme proprii de învăţare online: Biblioteca Şcolară Virtuală şi Platforma şcolară de e-learning, însă acestea întârzie să apară, în ciuda faptului că sunt prevăzute în lege.
Potrivit elevilor, succesiunea firească a măsurilor pentru garantarea accesului la educaţie este achiziţionarea, în primă fază, a device-urilor conectate la internet, distribuirea acestora către elevii şi cadrele didactice care le solicită, conform Legii 109/2020, şi ulterior conectarea unităţilor de învăţământ la platformele educaţionale.
„Aceste măsuri pot fi realizate concomitent, însă această modalitate de acţiune presupune management eficient din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, management care a lipsit cu desăvârşire încă de la începutul epidemiei. Solicităm, aşadar, Ministerului Educaţiei şi Cercetării atât inventarierea necesarului de dispozitive conectate la internet din teritoriu şi realizarea achiziţiilor publice pentru acestea, în regim de urgenţă, cât şi acordarea de asistenţă autorităţilor publice locale, pentru a putea realiza aceste achiziţii pe cont propriu”, au spus elevii.
Ministerul Educației a anunțat, vineri, că 12.953 de unităţi de învăţământ erau în Scenariul 1 (S1), 4.391 în Scenariul 2 (S2) şi 312 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3, respectiv ore online.