Tot mai des părinții povestesc despre temele primite de copii de la școală. Ei spun că le ocupă prea mult timp liber și elevii nu mai au timp și de activități extrașcolare.
Pe de altă parte, profesorii îi acuză pe părinți că nu își disciplinează copiii.
O mămică ”linșată” pe un grup de profesori. Ce a deranjat atât de tare cadrele didactice
Pe un grup de Facebook destinat cadrelor didactice o mămică se plîngea că fiul ei, elev în clasa a III-a a primit drept temă - pedeapsă să scrie pe 10 pagini aceeași frază.
Cadrele didactice au fost foarte deranjate de această postare și au pus-o pe ”mămică la zid”.
”Am băiețelul la clasa a III-a. Am nevoie de sfaturi și sugestii din partea doamnelor învățătoare care citesc această pagină. Vă mulțumesc anticipat pentru ele! Este normal ca la ciclul primar să se facă disciplină în clasă prin amenințări cu temele?
Învățătoarea noastră le dă copiilor din clasă teme diferențiat. Cei mai cuminți (care nu sunt neapărat și cei mai buni la învățătură) primesc cele mai puține teme.
Dacă un copil se simte mai rău într-o zi și are un comportament mai solicitant, primește mai multe teme, ,,ca să se liniștească".
Am avut de scris acasă pe 10 pagini aceeași frază”, a scris părintele pe Facebook.
Imediat profesorii au reacționat dur:
”Este clasa a III- a, nu la clasa pregătitoare. La 9 ani poți să te concentrezi la ce se face în clasă, nu să deranjezi orele. Problema nu e la copil, ci la dv., mămică dragă. Nu l-ați învățat să respecte regulile care sunt într-o școală.”.
”Ar fi cazul să îl retrageți de la școală, să faceți homescholing și veți face numai ceea ce va place și dorește copilul! Nu îl mai trimiteți la școală că sa fie traumatizat! Sau puteți încerca să fie în fiecare zi cate un părinte la ore ca să studieze comportamentele, măsurile....Succes!”
”Ce idee bună! Felicitări învățătoarei! Uite că la asta nu m-am gândit. Părinții să pună mâna să-și educe copiii și să nu îi mai bage pe ușa școlii ca să aibă și ei câteva ore de liniște acasă. (Așa mi-a spus o mămică.)”
”Cu siguranță sunteți o mămică, care se pricepe la toate, aveți competențe în foarte multe domenii!
Cu educația ne-am lămurit.
Așteptăm cu interes următorul domeniu!
Mămica modernă, vedeți -vă de treabă (dacă aveți) și lăsați profesorul să-și desfășoare activitatea, prin aplicarea tuturor metodelor pe care le consideră eficiente!”
”Pai când ne puneau învățătorii pe coji de nuci cu mâinile în sus iar nu era bine…găsiți dvs altă metodă mai bună și sugerați o doamnei dacă aveți curaj, nu mai postați pe fb aiureli.”
au fost câteva dintre mesajele lăsate la postarea mămicii care le ceruse părerea.
Iulian Cristache: ”Acum plătim, mult prea mult, salariile mizere din sistem”
Citește și: Expert în Educație despre temele elevilor: ”Când utilizezi doar sancțiunea, încurajezi frauda”
În legătură cu atitudinea cadrelor didactice și testele naționale, Iulian Cristache, președintele Federației Părinților a transmis că în prezent ”plătim, mult prea mult, salariile mizere din sistem. Salariile care au dus neaveniți la catedră și care favorizează meditațiile, prin metode mai puțin ortodoxe”.
”Ce rol are evaluarea sub forma unui test scris, la clasă, în școală, în județ, în țară?
Esențial!
La fel de important este să știi cum să acționezi ca minister, director, profesor și părinte. Dacă dăm teste doar pentru a ne certa copiii, fără a face o analiză contextuală, dăm degeaba. Dacă dăm simulări fără ca Ministerul Educației să țină cont de o analiză după afișarea rezultatelor, o dăm degeaba.
Și, credeți-mă, sunt multe lucruri degeaba la nivelul sistemului. Lăsați notele, vedeți realitatea, în funcție de fiecare analiză contextuală, este cel mai important. Transformați amenințarea în oportunitate.
Doar că, în unele cazuri, se pare că e deja mult prea târziu. E imposibil de făcut ceva. De ce?
Citește și: Statutul elevului. Profesorii ar putea fi obligați să justifice nota la lucrările scrise în 15 zile
Pentru că:
1. Ai făcut meditații cu profesorii de la clasă, tocmai pentru a-ți cumpăra liniștea, a ta și a copilului tău. Atenție, aici nu vorbesc de elevii care fac performanță și care au profesori foarte buni la clasă. Chiar este recomandat să faci cu ei.
2. Atunci când sunt diferențe de 2-3 puncte, în medie!, între notele obținute la clasă și cele de la simulări, directorul doarme în papuci.
3. Inspectoratele sunt mână-n mână cu unii directori, "corb la corb nu-și scoate ochii". ISG este foarte bun când primește o comandă politică, atunci știe să folosească legislația. Altfel... trântește ancheta.
4. Ministerul Educației supraveghează cu blândețe toate deficiențele sistemului. Mă refer la ultimii 30 de ani. Acum, se pare, că se încearcă schimbarea abordării, se dorește o analiză reală, se dorește o intervenție fix pe ceea ce am sesizat de cel puțin 7 ani. Rămâne de văzut dacă are curajul și puterea necesare.
Sunt mulți specialiști în Ministerul Educației, dar sunt și cei care pun frână. Și nu e o frână de mână, este de Urgență.
5. Acum plătim, mult prea mult, salariile mizere din sistem. Salariile care au dus neaveniți la catedră și care favorizează meditațiile, prin metode mai puțin ortodoxe.
6. Programa, planurile cadru, manualele, ingerințele politicului, fuga după note, presiunea părinților, vizele de flotant etc.
Alte elemente care au pus bomboana pe coliva sistemului.
P.S. Dau doar un exemplu de neputință a Ministerului Educației.
Când ai un grup precum Cortegiul Cadrelor Didactice, acolo unde părinții și elevii sunt efectiv umiliți, un grup care are administratori, profesori... cică, și-i lași, arată neputința.
Așa se întâmplă în multe școli.
Din păcate!”, a scris Iulian Christache.