Programul SMASHED pentru combaterea consumului de alcool în rândul minorilor s-a lansat în România

DE Newsweek România | Actualizat: 26.04.2023 - 14:10
Lansarea programului SMASHED pentru combaterea consumului de alcool - Foto: Arhiva
Lansarea programului SMASHED pentru combaterea consumului de alcool - Foto: Arhiva
Ștefan Vasilica, manager de programe LEADERS
Ștefan Vasilica, manager de programe LEADERS
Stefan Zamfirov  Diageo Country Manager
Stefan Zamfirov Diageo Country Manager
Alexandra Bajan, partener Teatrul Recul
Alexandra Bajan, partener Teatrul Recul

Peste 2.000 de elevi vor învăța să facă alegeri responsabile în ceea ce privește alcoolul, prin experiențe teatrale captivante .

SHARE

Programul educațional internațional SMASHED, menit să combată consumul de alcool în rândul minorilor, va fi implementat pentru prima dată în România în acest an, printr-un amplu turneu de spectacole jucate de actorii teatrului independent RECUL în licee, ajungând astfel la peste 2.000 de adolescenți/elevi de liceu din București și din împrejurimi. 

RECUL are programate deja primele 2 reprezentații în București

SMASHED Live este o inițiativă unică și mult-premiată, care folosește experiența teatrală pentru a le oferi elevilor cunoștințele și încrederea necesare pentru a face alegeri responsabile în ceea ce privește alcoolul. În timpul spectacolelor, jucate de actori de improvizație, elevii pot explora teme precum cauzele sociale și emoționale ale abuzului de alcool, impactul acestuia asupra vieților tinerilor, influența socială, procesul de luare a deciziilor și modul în care pot căuta ajutor pentru ei înșiși și pentru alții. 

 

Foto: Ștefan Vasilica, manager de programe LEADERS

RECUL are programate deja primele 2 reprezentații în București, la Colegiul Național Gheorghe Șincai și la Colegiul Economic Virgil Madgearu. Următoarele reprezentații sunt programate pentru lunile mai și iunie.

„Teatrul RECUL este un spațiu ce-și propune valorificarea multiplelor forme prin care artele performative pot produce o schimbare. Credem foarte mult în potențialul educativ al artelor și acesta este principalul motiv pentru care ne implicăm în producția și adaptarea proiectului SMASHED în premieră, în România.

Punerea în scenă a subiectelor relevante pentru public, adresarea prin mijloace artistice a tuturor aspectelor din viața cotidiană, dialogul deschis dintre spectatori și actori, cât și sentimentul de comunitate, toate acestea sunt elemente ce se regăsesc în principiile RECUL și pe care elevii din București și nu numai le vor regăsi în spectacolul-atelier SMASHED care va poposi în liceele lor începând cu această primăvară”, a declarat Adina-Maria Sandu, Partener @ Recul.

Partenerul strategic al RECUL în implementarea programului este Fundația Leaders, organizație specializată în programe și experiențe educaționale adaptate la realitatea din România.

SMASHED a fost creat de Collingwood Learning

„Pentru noi, echipa Fundației Leaders, implicarea în proiectul Smashed reprezintă o mare bucurie. Considerăm că prin întreaga noastră activitate, avem ocazia sa oferim experiențe complementare sistemului educațional pentru un număr semnificativ de liceeni din întreaga Românie. Prin intermediului proiectului Smashed, în 2023, avem ocazia să contribuim la conștientizarea asupra efectelor consumului de alcool la minori și să producem o schimbare pozitivă în viața a peste 2000 de tineri”, a declarat Beatrice Alexandrescu, Director Executiv, Fundația Leaders. 

SMASHED a fost creat de Collingwood Learning, o organizație cu sediul în Marea Britanie, specializată în crearea de experiențe educaționale prin teatru pentru a preveni abuzul de alcool. Inițiativa este susținută de Diageo, lider mondial în domeniul băuturilor alcoolice, care se dedică promovării consumului responsabil de alcool, precum și combaterii consumului de alcool la minori și a șofatului sub influența băuturilor alcoolice, prin intermediul unor programe educaționale extinse.

„SMASHED face parte din angajamentul pe termen lung asumat de Diageo față de educație și responsabilitate socială și a devenit un proiect de referință în primul rând datorită rezultatelor sale uimitoare. Datele din sondaje arată că 93% dintre respondenți au confirmat schimbarea atitudinii privind pericolele consumului de alcool de către minori în urma participării la un program educațional susținut de Diageo. Iată o veste excelentă, deoarece demonstrează impactul extraordinar al acestui program și faptul că educația rămâne singura modalitate de a obține o atitudine sănătoasă pe termen lung față de alcool în rândul tinerilor.

Suntem convinși că SMASHED va fi o experiență foarte utilă pentru populația tânără din România, ajutând-o să facă alegeri corecte în ceea ce privește alcoolul”, a declarat Ștefan ZAMFIROV (foto jos), Diageo Country Manager România, Croația, Slovenia, Cipru, Republica Moldova, Ungaria. 


Programul SMASHED s-a extins de-a lungul anilor ajungând să fie prezent în anul 2022 în 26 de țări de pe șase continente, cu un public de 1,8 milioane de elevi.  

Numai în 2022, a educat 607.374 de elevi în 15 țări.

Foto: Alexandra Băjan, partener Teatrul Recul

Conform datelor INSP, în România, aproximativ 84% dintre băieții de 16 ani și 12% dintre fetele de 16 ani au consumat cel puțin o dată în viață o băutură alcoolică. 1 din 5 băieți s-a îmbătat pentru prima dată înainte de vârsta de 13 ani.  

Despre Diageo


Diageo este lider global pe piața băuturilor alcoolice, cu o colecție remarcabilă de branduri. Printre acestea se numără whisky-urile Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's și Windsor, vodca Smirnoff, Cîroc și Ketel One, Captain Morgan, Zacapa, Baileys, Don Julio, Gordon's, Tanqueray și Guinness. Diageo este o companie globală, iar produsele noastre sunt vândute în peste 180 de țări din întreaga lume. Compania este listată atât la Bursa de Valori din Londra (DGE), cât și la Bursa de Valori din New York (DEO).

Piața Diageo din Europa de Est acoperă activitățile Diageo în domeniul berii în toată Europa continentală, precum și activitățile în domeniul băuturilor spirtoase în Europa de Est, Asia Centrală, Orientul Mijlociu și Africa de Nord. În total, 56 de țări.

Pe piața din Europa de Est lucrează peste 370 de persoane. Pentru mai multe informații despre Diageo, oamenii, brandurile și performanțele companiei, vizitați www.diageo.com. Pentru informații despre consumul responsabil de alcool, inițiative și modalități de a împărtăși cele mai bune practici, vizitați platforma globală de resurse a Diageo, www.DRINKiQ.com. 
Celebrăm viața în fiecare zi, pretutindeni. 

Despre Recul 


Recul este Remediu Cultural, un ecosistem creativ format din: Recul Theatre - un Teatru Independent fondat în 2015, care pune pe prim plan individul și comunitatea și care aduce spectacole de teatru, improvizație și dramă, toate inspirate de realitatea relevantă a întâlnirii dintre lipsirea de confort a actorului cu spectatorul, Recul School - spațiu de joacă și experiment pentru adulți și copii prin ateliere multidisciplinare construite pe bazele metodei teatrului de improvizație, Recul Space - 850 de metri pătrați de hub cultural, un loc de întâlnire a tuturor formelor de artă și dezbatere, al oamenilor cu poveștile, viitor incubator de proiecte pentru clătit ochii, ascuțit mintea și ciulit urechea, precum și Recul Pro - modul în care traducem și aducem experiențe de dezvoltare și învățare în medii educaționale sau de business.

Despre Fundația Leaders


Fundația Leaders este organizația care formează și susține oamenii cu valori și principii să devină liderii responsabili de care are nevoie România și care o fac mai puternică la toate nivelurile.

De 23 de ani, Fundația Leaders contribuie la transformarea României prin programe de leadership adaptate realității și nevoilor tinerilor din țara noastră. Peste 36.000 de tineri au fost recrutați și antrenați prin programele Leaders.

Misiunea Fundației este să declanșeze potențialul tinerilor și să formeze lideri vizionari, responsabili, curajoși și implicați prin programe de leadership practice, adaptate pentru fiecare nivel de dezvoltare.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te