Secțiunea maghiară a căii ferate Budapesta-Belgrad, o legătură de transport crucială între Europa Centrală și Balcani, se apropie de finalizare.
Sursa Foto: AICI
Conform anunțurilor recente, linia de cale ferată ar trebui să devină operațională până la sfârșitul anului 2025 sau începutul anului 2026.
Citește și: Cale ferată vitală pentru România, modernizată cu 1.000.000.000 € ca să „zboare” trenul ca în 1873
Tren de mare viteză Budapesta - Belgrad cu 900.000.000€. CFR merge cu 35 Km/h. Linia nu e electrică
Acest termen marchează o etapă importantă în cadrul proiectului, care vizează îmbunătățirea conectivității regionale și stimularea creșterii economice prin poziționarea Ungariei ca țară-cheie de tranzit între Est și Vest. Secțiunea maghiară a căii ferate este modernizată la un cost de aproximativ 800 de miliarde HUF, a raportat Világgazdaság pe baza postării de pe Facebook a ministrului transporturilor, János Lázár, potrivbit presei maghiare
Proiectul presupune construirea unei linii cu două șine, care va permite creșterea vitezei până la 160 de kilometri pe oră. Acest lucru va reduce semnificativ timpii de călătorie, călătoriile între Budapesta și Kelebia urmând să fie scurtate cu aproximativ o oră. Construcția tronsonului maghiar al liniei de cale ferată Budapesta-Belgrad este aproape de finalizare.
Proiectul de cale ferată Budapesta-Belgrad face parte dintr-o strategie mai amplă de îmbunătățire a infrastructurii regionale și de intensificare a comerțului între Europa și Asia.
Linia va asigura o legătură directă cu portul Pireu, oferind cea mai rapidă rută de transport între Orientul Îndepărtat și Europa de Vest prin porturile grecești.
Trenul merge cu 35 km/oră în Transilvania
Trenul merge cu 35 km/h între Brașov și Sibiu, pe traseul inaugurat cu mai bine de 130 de ani în urmă, în 1892. Iar CFR nu poate electrifica linia de 35 de ani. După o licitație ratată în 2023, acum a lansat o nouă procedură pentru elaborarea unui studiu de fezabilitate.
Cel mai rapid tren ajunge la ora actuală de la Brașov la Sibiu în circa 3 ore, cu locomotivă diesel, linia de cale ferată Avrig – Făgăraș având peste 130 de ani vechime.
Iar despre modernizare și electrificare se vorbește de ani buni fără rezultat. CFR nu a reușit să facă nici studiul de fezabilitate al proiectului prin care se speră creșterea vitezei maxime a trenurilor până la 100 km/h.
Citește și: Trenul merge cu 35 km/h între Brașov și Sibiu. CFR nu poate electrifica linia de 35 de ani