Piața de mașini noi din România este sufocată de întârzierea lansării Rabla 2025. În primele 3 luni ale anului, a crescut timid, cu 2,4%. Dar, în martie a scăzut cu 12,9% față de februarie. Iar pe piața de electrice e dezastru. Piața de mașini SH a crescut, însă, cu 14,2%.
Piața de mașini second din România e de peste trei ori mai mare decât cea de automobile noi. Și având în vedere prețurile tot mai mari, trendul va continua. Iar datele statistice arată de unde își cumpără românii mașini second. „Bătrânica” din Germania e tot pe locul 1.
Românii nu au bani de mașini noi. Piața second-hand a bubuit în martie: +28%. În primele trei luni din 2025, în România au fost înmatriculate 84.135 de autoturisme SH, cu 14% mai multe decât în aceeași perioadă din 2024, și 33.228 de mașini noi.
În TOP-ul celor mai proaste mașini de 6-11 ani vechime, realizat de TÜV, modelele Dacia conduc detașat grupele de vârstă „6-7 ani”, „8-9 ani” și „10-11 ani”, ratele de defect constatate de specialiștii germani ajungând și la 39,6%.
Piața de mașini electrice din România continuă să se prăbușească: – 49,7%, în octombrie, după ce Guvernul a înjumătățit ecobonusul Rabla Plus de la 1 ianuarie 2024. Per ansamblu, însă, înmatriculările de mașini noi au crescut timid, cu 1,6%, față de octombrie 2023.