Oriunde în lume, pentru a avea o piață de mașini noi sănătoasă, trebuie să existe o piață de mașini care să meargă strună. „Regula” nescrisă a echilibrului este de 2-3 vehicule SH la unul nou. Iar, până acum, România nu face excepție. Ce va fi în 2024 rămâne de văzut, având în vedere modificările programelor Rabla și inflația.
Citește și: OMV Petrom devine cel mai mare jucător pe piața de încărcare a mașinilor electrice din România
Piața de mașini SH merge strună. Românii au înregistrat de 2 ori mai multe mașini vechi decât noi
Înmatricularile de autoturisme noi în Romania au scazut în decembrie 2023 cu 25,63% față de decembrie 2022, atingând un volum de 9.250 unități.
Per total an 2023, înmatricularile de autoturisme noi au atins valoarea de 141.788 unități, crescând cu 9,63% față de 2022 (129.328 unități), potrivit datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Citește și: Războiul miliardarilor cu mașini electrice. Tesla lui Musk, detronată de chinezii împinși de Buffett
În ceea ce privește mașinile SH înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în decembrie 2023 cifra de 17.830 unități, înregistrând o scadere cu 20,45% față de decembrie 2022.
Dar, per total 2023, numărul autoturismelor second hand înregistrate pentru prima oara în Romania a ajuns la valoarea de 316.695 unități, un nivel similar cu cel din 2022 - respectiv, 316.332 unități.
Top 10 mărci de mașini noi preferate de români în 2023
DACIA = 45.280 unitati
RENAULT = 10.562 unitati
TOYOTA = 10.529 unitati
SKODA = 10.376 unitati
VOLKSWAGEN = 9.758 unitatii
HYUNDAI = 8.840 unitati
FORD = 6.585 unitati
MERCEDES = 4.690 unitati
BMW = 4.608 unitati
SUZUKI = 4.571 unitati