Un samsar oficial arată cu degetul piața de mașini SH. „Să vinzi o mașină corect e imposibil”

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 18.05.2023 - 11:33
Mașini reparate în service - Foto: pexels.com/cottonbro studio (imagine cu rol ilustrativ)
Mașini reparate în service - Foto: pexels.com/cottonbro studio (imagine cu rol ilustrativ)

Un antreprenor care se ocupă cu comerțul de autovehicule la mâna a doua, adică un samsar oficial, cu acte și principii, arată cu degetul piața de mașini SH din România, spunând că vrea să renunțe la business pentru că „să vinzi o mașină corect, cu kilometri reali, e imposibil”.

SHARE

A fi samsar, adică a fi o persoană care intermediază afaceri de vânzare-cumpărare sau mijlocitor în afaceri negustorești, conform DEX, a fost, este și va fi o meserie onorabilă. 

Doar „obiceriurile” dâmbovițene, mai ales în domeniul auto, i-au dat altă conotație, termenul de samsar fiind asociat clar cu mașini „cosmetizate”, măsluite și cu kilometrii dați înapoi. 

Un antreprenor care se ocupă cu comerțul de autovehicule la mâna a doua spune că se gândește serios să renunțe la business pentru că piața de mașini SH din România este sub controlul samsarilor incorecți, care oferă spre vânzare mașini ”rezolvate”, cu kilometri ”dați înapoi”, sau cu daune ascunse. 

Citește și: Inconștiență sau nepăsare? Aproape 50% din autovehiculele care circulă în România, „pericol public”

”Nu mai poți lucra corect în acest domeniu, piața auto second hand din România este la terapie intensivă! Atât a fost!

Acum, să vinzi o mașină corect, cu kilometri reali, să spunem 120.000, este imposibil. Fiindcă piața este invadată cu mașini care nu sunt corecte.

Nu știu de ce autoritățile nu liuptă împotriva acestui fenomen, de ce nu se vrea. Dar eu așa nu pot lucra, nu pot să concurez cu niște indivizi fără scrupule.

Eu sunt corect, iar acest lucru este un handicap. Eu știu că atunci când vine un client la mine, să spun cu 10.000 de euro, știu cât de mult a muncit pentru acei bani, nu pot să îmi bat joc de el”, a declarat antreprenorul Bertici Attila, relatează presasm.ro.

Citește și: VIDEO Marian Godină şi-a descoperit fosta sa maşină pe un site de vânzări şi a demascat escrocheria

Documentul „RAR Auto-Pass”, valabil doar dacă mașina a fost întretinută și reparată în service-uri autorizate, cu factură

În aprilie 2023, Camera Deputaților a adoptat legea „RAR Auto-Pass”. Este un document valabil pentru 60 de zile care va trebui obținut de vânzătorul oricărui autoturism de maxim 8+1 locuri.

Acesta va conține istoricul datelor mașinii din evidențele RAR, inclusiv numărul de kilometri din bord, inspecțiile tehnice și intervențiile de pe autovehicul. 

Legea prevede că ”Registrul va fi constituit din informațiile obţinute de către RAR cu ocazia prestațiilor efectuate de RAR.

Asta implică identificarea vehiculului rutier, ori cu ocazia efectuării inspecției tehnice periodice în cadrul reprezentanţelor RAR sau al stațiilor de inspecţie tehnică periodică autorizate conform legislaţiei în vigoare, din informațiile transmise RAR de către atelierele pentru inspecția tahografelor și/sau a limitatoarelor de viteză autorizate conform legislației în vigoare, din informațiile transmise RAR de către operatorii economici autorizați conform legislaţiei în vigoare care desfășoară activități de reparaţii, de întreținere, de reglări funcţionale, de modificări constructive şi de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, denumiţi în continuare operatori economici autorizaţi, precum și din informațiile transmise RAR de către producătorii vehiculelor rutiere.

Ce informații va conține RAR Auto-Pass

Documentul va conține informațiile existente în registru cu privire la istoricul citirii odometrului, implicarea vehiculului rutier într-un eveniment care a produs avarii grave la sistemul de direcție, sistemul de frânare sau la structura de rezistență a caroseriei ori a șasiului sau la alte sisteme de siguranță activă ori pasivă, precum și la neprezentarea vehiculului rutier în cadrul unei campanii de rechemare a vehiculelor rutiere care au fost înmatriculate, înregistrate sau introduse pe piață în România.

În cazul în care în registru nu sunt disponibile informații referitoare la vehiculul rutier respectiv, în locul certificatului „RAR Auto-Pass”, RAR va emite gratuit un document prin care se va menționa această situație.

Prin urmare, certificatul „RAR Auto-Pass” va avea o utilitate limitată dacă, de exemplu, o mașină lovită a fost reparată „la colțul străzii” sau în service-ul unei cunoștințe, eventual după program, fără factură. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te