Ai mașină pe benzină sau diesel, s-ar putea să nu mai poți merge cu ea la aeroport. Care este problema? Potrivit studiilor, autovehiculele termice sunt vinovate de până la 40% din emisiile de CO2 înregistrate la nivelul solului în zonele marilor aeroporturi.
Mașinile electrice se depreciază mult mai repede decât termicele. Potrivit unui studiu, după 5 ani, o mașină electrică pierde, în medie, până la 50% din valoarea de achiziție, în timp ce deprecierea medie în pentru mașinile pe benzină sau motorină este de sub 40%.
O capitală europeană nu vrea să aștepte interzicerea vânzării de mașini noi pe benzină și motorină setată pentru 2035 în UE și mersul și vrea să interzică total accesul autovehiculelor cu motoare termice în centrul orașului din 2025.
Mașinile noi cu motoare termice ar putea să nu mai fie interzise din 2035 în UE. Comisia Europeană le dă dreptate, se pare, constructorilor auto din Germania și Italia și propune autorizarea vânzărilor de autovehicule care funcționează cu carburanți sintetici, nepoluanți.
UE a amânat votul privind interzicerea vânzărilor de automobile noi cu motoare termice, după opoziția Germaniei și Italiei, care susțin utilizarea combustibililor sintetici, cu zero emisii, și a hidrogenului în procesul de combustie internă.